Cardiac Rhythm Management

ריכוז אדיפונקטין נמוך בחולים לאחר אוטם לבבי (J Intern Med)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Journal of Internal Medicine עולה כי קיים מתאם הפוך בין רמות אדיפונקטין ובין הסיכון לאוטם לבבי.

לדברי החוקרים, זוהה קשר בין רמות אדיפונקטין בדם ובין אוטם לבבי בחולים צעירים (מתחת לגיל 60), ללא-תלות בגורמי סיכון ידועים אחרים, דוגמת ערכי HDL נמוכים, משק הסוכר בדם, יתר לחץ דם וריכוז קריאטינין בדם.

החוקרים מציינים כי קיים קשר בין ריכוז גבוה של אדיפונקטין ובין סיכון מופחת לסוכרת מסוג 2 ושיפור הרגישות לאינסולין, בלא-תלות בהשמנת-יתר. רמות נמוכות של אדיפונקטין נקשרו עם סיכון קרדיווסקולארי מוגבר ומחלות לב בגברים.

החוקרים ערכו את המחקר במטרה להמשיך ולבחון את הנושא. מדגם המחקר כלל 244 חולים ששרדו אירוע ראשון של אוטם לבבי ומספר ביקורות דומה ותואם בגיל ומין.

בהשוואה לאלו ברבעון העליון של רמות אדיפונקטין בדם, באלו ברבעון התחתון תועד סיכון מוגבר משמעותית לאוטם לבבי (יחס סיכויים של 9.3). ההשפעה נותרה לאחר תקנון להיסטוריה של יתר לחץ דם, רמות HDL, עישון וערכי BMI (OR = 3.1).

החוקרים מצאו בנוסף קשר בין רמות אדיפונקטין ובין פולימורפיזם rs266729 של גן אדיפונקטין. בחולים עם הגנוטיפ הנדיר G/G תועדו רמות נמוכות יותר (חציון של 4.3 מ”ג למ”ל) בהשוואה לאלו עם הגנוטיפ C/G (חציון של 5.8 מ”ג למ”ל) וגנוטיפ C/C (חציון של 5.5 מ”ג למ”ל).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה כי מסלול אדיפונקטין עשוי לשמש כיעד לטיפולים בעתיד.

J Intern Med 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה