Breast cancer

מה בין רמות חומצה אורית בדם ובין הסיכון לסרטן שד? (Am J Med Sci)

שד סרטן שד BREAST CANCER

מנתונים שפורסמו בכתב העת American Journal of the Medical Sciences עולה כי רמות גבוהות של חומצה אורית בדם עשויות להפחית את הסיכון להיארעות סרטן שד בנשים, רמז להשפעה מגנה של חומצה אורית בדם מפני המחלה הממארת בנשים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תתכן מעורבות של רמות חומצה אורית בדם בהתפתחות ממאירות בשל עיכוב עקה חמצונית, אך הקשר עם הסיכון לסרטן שד אינו ידוע. הם השלימו חיפוש שיטתי במאגרי PubMed, Embase ו-Web of Science לזיהוי מחקרים אודות רמות חומצה אורית בדם בנשים עם סרטן שד וההשפעה של רמות חומצה אורית על הסיכון לסרטן שד.

הסקירה כללה 19 מחקרים עם 75,827 נשים עם סרטן שד ו-508,528 ביקורות בריאות.

ממטה-אנליזה עלתה קורלציה שלילית בין רמות חומצה אורית בדם ובין הסיכון לסרטן שד בנשים (יחס סיכון של 0.94, רווח בר-סמך 95% של 0.89-0.99). רמות חומצה אורית בדם בנשים עם סרטן שד לא היו שונות משמעותית מהרמות שתועדו בביקורות בריאות (הבדל ממוצע מתוקן של 0.49, רווח בר-סמך 95% של 0.09- עד 1.08), בעוד שרמות חומצה אורית בדם היו גבוהות יותר בנשים עם סרטן שד במאמרים שפורסמו לאחר שנת 2010.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעלים את האפשרות כי רמות חומצה אורית בדם עשויות להגן מפני התפתחות סרטן שד בנשים, כאשר רמות גבוהות של חומצה אורית בדם לוו בסיכון מופחת למחלה הממארת.

Am J Med Sci, Jul 8, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה