Breast cancer

סטטינים עשויים להאריך חיים בקרב חולות סרטן שד (ESMO BC)

BREAST CANCER סרטן השד בדיקת שד
התמותה מסרטן השד הייתה נמוכה משמעותית בקרב חולות שטופלו בסטטינים בהשוואה לאלו שלא, כך עולה ממחקר חדש שהוצג בקונגרס השנתי של האגודה לרפואה אונקולוגית סרטן השד

התמותה מסרטן השד הייתה נמוכה משמעותית בקרב חולות שטופלו בסטטינים בהשוואה לאלו שלא, כך עולה ממחקר חדש שהוצג בקונגרס השנתי של האגודה לרפואה אונקולוגית סרטן השד.

מחקרים קודמים שבדקו את הקשר בין כולסטרול וחילוף חומרים לסרטן השד מצביעים על כך שתרופות להורדת כולסטרול כמו סטטינים עשויות לשפר את התוצאות בחולות סרטן השד, אמר החוקר הראשי, והוסיף כי מוות הקשור ללב וכלי דם הוא סיבת המוות השנייה בשכיחותה בקרב שורדות סרטן השד, ובהתחשב בשיעורי ההישרדות בסרטן שד מוקדם, ישנה חשיבות להגנה על הלב וטיפול בקרדיו-פרוטקטיביות.

סטטינים הם התרופות הנפוצות ביותר המשמשות להורדת כולסטרול ועשויות למנוע מתאי הגידול את הכולסטרול הדרוש לסינתזה של קרום התא, אמר החוקר הראשי. לדבריו, נתונים מניסוי אקראי שפורסם ב-Journal of Clinical Oncology בשנת 2017 הראו שיפור משמעותי בהישרדות ללא-מחלה, מרווח ללא-סרטן ומרווח ללא-הישנות מרוחקת בחולות סרטן שד בשלב מוקדם שהוקצו באקראי לטיפול תרופתי להורדת כולסטרול לעומת אלו אשר לא קיבל תרופות להורדת כולסטרול.

המחקר 2017 היה המניע למחקר הנוכחי, שהיה מחקר אקראי, רב-מרכזי, כפול סמיות, מבוקר פלצבו, המשווה טיפול אדג’ובנטי סטנדרטי פלוס פלצבו לטיפול אדג’ובנטי סטנדרטי בתוספת אטורבסטטין בחולות עם סרטן שד מוקדם.

בסך הכל, יחס הסיכון לתמותה מסרטן השד היה 0.96 במטופלות הסטטינים בהשוואה לקבוצת הביקורת, והוא היה דומה הן בניתוח רגרסיה (HR, 0.81), והן בניתוח ציון דרך של 10 שנים (HR 0.86). ההבדל בתמותה היה חזק עוד יותר בחולים שקיבלו כימותרפיה משלימה (HR: 0.94, 0.64 ו-0.76 בניתוחי IPCW, Cox ונקודת ציון, בהתאמה).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה