Breast cancer

האם ניתן לוותר על דיסקציה של בלוטות לימפה בבית השחי בסרטן שד? (JAMA Oncology)

BREAST CANCER סרטן השד בדיקת שד
ויתור על ביצוע דיסקציה סטנדרטית של בלוטות לימפה בבית השחי הוביל לשיעורים נמוכים מאוד של הישנות בחולות עם סרטן שד חיובי לבלוטות שהפך לשלילי לאחר כימותרפיה ניאו-אדג'ובנטית, כך מציע מחקר חדש שפורסם ב-JAMA Oncology

ויתור על ביצוע דיסקציה סטנדרטית של בלוטות לימפה בבית השחי הוביל לשיעורים נמוכים מאוד של הישנות בבית השחי בחולות עם סרטן שד חיובי לבלוטות שהפך לבלוטות שליליות בעקבות כימותרפיה ניאו-אדג’ובנטית, ושיעורים אלה לא היו שונים באופן משמעותי בין חולות שעברו ביופסיה של בלוטת זקיף או דיסקציה ממוקדת בבית השחי, כך מציע מחקר חדש שפורסם ב-JAMA Oncology.

המחקר בא על רקע הנתונים המוגבלים של תוצאות אלו בקרב חולות עם סרטן שד המוותרות על דיסקציה סטנדרטית של בלוטות הלימפה בבית השחי במקרים אלה. החוקרים בחנו רטרוספקטיבית 1144 מטופלות עם סרטן שד המוכח בביופסיה בשלבים II-III שטופל בכימותרפיה ניאו-אדג’ובנטית ב-25 מרכזים ב-11 מדינות. בסך הכל, 666 חולות (58%) עברו ביופסיה של בלוטת זקיף, ו-478 (42%) עברו דיסקציה ממוקדת בבית השחי.

שיעורי ההישנות בבית השחי ל-3 ו-5 שנים בכלל המדגם היו 0.65% ו-1.0%, בהתאמה. לאחר 3 שנים, לא היה הבדל משמעותי בשיעורי ההישנות בבית השחי בין דיסקציה ממוקדת (0.5%) לבין ביופסיה של בלוטות הזקיף (0.8%). לאחר 5 שנים, שיעור ההישנות הלוקו-אזורית היה 2.7%, ושיעור ההישנות הפולשנית כלשהי היה 10%, ללא הבדל לקבוצת הניתוח.

“מחקר עוקבה זה מצביע על כך שחזרה מוקדמת בבית השחי לאחר דיסקציה של בלוטות הלימפה בבית השחי בחולות שהסרטן שלהם הפך לבלוטות שליליות “הוא אירוע נדיר מאוד” ולא היה שכיח משמעותית פחות לאחר דיסקציה בהשוואה לביופסיית בלוטת זקיף. למרות שיש צורך במעקב ארוך יותר, תוצאות אלו תומכות באי-ביצוע דיסקציה בחולות עם תגובה פתולוגית שלמה של בלוטות לאחר כימותרפיה ניאו-אדג’ובנטית” אמרו הכותבים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה