Breast cancer

Duloxetine יכול להקל על כאבים מוסקולוסקלטליים הנובעים מטיפול במעכבי ארומטאז (מתוך SABCS)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס השנתי של סרטן השד בסן אנטוניו – SABCS (San Antonio Breast Cancer Symposium ) עולה כי Duloxetine (סימבאלתה) הוא טיפול יעיל בנשים עם סרטן שד hormone receptor-positive בשלבים מוקדמים, אשר מטופלות במעכבי ארומטאז.

כמחצית מהחולות עם סרטן שד המטופלות במעכבי ארומטאז (AI ) מפתחות תופעת לוואי של כאבים מוסקולוסקלטליים. עד כה, הטיפול בכאבים אלה אינו יעיל במקרים רבים. במחקר זה בדקו החוקרים את היעילות של Duloxetine בנשים לאחר גיל המעבר עם סרטן שד, המטופלות ב-AI לפחות שבועיים, אשר פיתחו כאבים מוסקולוסקלטליים חדשים, או הולכים ומחמירים בדרגה 1 ומעלה או נוירופתיה סנסורית.

Duloxetine , שהוא מעכב reuptake של סרוטונין ונוראפינפרין, נבחר בשל היעילות שלו בטיפול במצבי כאב כרוני, כגון פיברומיאלגיה, אוסטאוארתריטיס וכאבי גב תחתון.

המחקר כלל 29 נשים, אשר טופלו ב-Duloxetine במינון 60 מ”ג ביום עם האפשרות של העלאת המינון ל-60 מ”ג פעמיים ביום למשך 8 שבועות. התוצאה הראשונית הוגדרה כהורדת דרוג הכאב הממוצע ב-30% לאחר 8 שבועות טיפול.

מתוך 29 הנשים שהשתתפו במחקר 21 (72.4%) הגיעו לירידה של לפחות 30% בדרוג הכאב הממוצע. הטיפול הוריד את עצמת הכאב ב-60% בממוצע. שיעור זה דומה ליעילות Duloxetine במצבי כאב כרוני אחרים. בנוסף, הטיפול ב-Duloxetine שיפר את התפקוד של החולות ואת מצב הרוח. בסך הכל 20.6% מהחולות הפסיקו את הטיפול עקב תופעות לוואי.

המחקר הוצג בכנס השנתי ה-33 של San Antonio Breast Cancer Symposium (SABCS)

לידיעה באתר Doctors Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה