Breast cancer

חסר ויטמין D נמצא ב-35% מנשים לאחר גיל המעבר החולות בסרטן שד (מתוך SABCS)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בסימפוזיון השנתי לסרטן השד בסן אנטוניו (SABCS ), עולה כי בנשים לאחר גיל המעבר החולות בסרטן שד ישנה הארעות גבוהה יחסית (35%) של חסר ויטמין D .

במחקר cross-sectional זה השתתפו 391 נשים לאחר גיל המעבר עם סרטן שד stage I-III , המטופלות במעכבי aromatase . רמות ויטמין D נמדדו בבדיקת דם אשר בודדת מכל מטופלת. חסר ויטמין D הוגדר כרמה נמוכה מ- 30 ng/mL .

רמת החציון של ויטמין D הייתה 35 ng/mL (טווח 6.78-93.15). ב-35% מהנשים נמצא חסר ויטמין D . מתוך המשתתפות במחקר, 73% היו מטופלות בתוספי ויטמין D , אך גם בתוך תת קבוצה זו 25% נמצאו עם חסר ויטמין D בדם. לאחר תיקון לפי גיל ונטילת תוספי ויטמין D , מצאו החוקרים כי חסר ויטמין D נפוץ יותר בנשים מקבוצות מיעוטים מאשר בנשים לבנות (יחס סיכויים מתוקנן 2.18, עם P<0.009 ), וכן בנשים עם עודף משקל לעומת נשים במשקל בגדר הנורמה (יחס סיכויים מתוקנן 3.21, עם P<0.001 ).

ממצאים אלה הם בעלי משמעות קלינית, שכן במחקרים קודמים נראה כי קיים קשר בין חסר ויטמין D לבין פרוגנוזה גרועה יותר בנשים עם סרטן שד. החוקרים הסיקו ממחקר זה כי חסר ויטמין D הינו מצב נפוץ בנשים ששרדו סרטן שד, גם אם הן מטופלות בתוספת ויטמין D . סיכון זה גבוה אף יותר בנשים לא לבנות ונשים עם עודף משקל. החוקרים הדגישו כי המסר העיקרי של מחקר זה הינו הצורך בתוספת ויטמין D , לעתים במינונים גבוהים מהרגיל, בנשים אלה.

מתוך הסימפוזיון השנתי ה-33 לסרטן השד בסן אנטוניו, טקסס

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה