Breast cancer

השוואה בין Exemestane ו-Anastrozole למניעת הישנות סרטן שד (מתוך הכנס השנתי ה-33 של SABCS)

התוצאות הסופיות של מחקר ענק בו נערכה השוואה בין שני מעכבי ארומטאז כטיפול בנשים לאחר-מנופאוזה עם סרטן שד חיובי לקולטנים להורמונים, לא מצאו הבדלים בין שני התכשירים.

זהו המחקר הדפיניטיבי הראשון להשוואה בין Exemestane (ארומזין) ובין Anastrozole (ארימידקס). התוצאות הסופיות הוצגו בכנס השנתי ה-33 של SABCS (San Antonio Breast Cancer Symposium), ולא מצאו הבדלים בין השתיים ביכולתן להפחית את הסיכון להישנות סרטן שד ותמותה עקב סרטן שד.

Exemestane אינו מאושר לשימוש מראש כטיפול אדג’וונטי למשך חמש שנים, בעוד ש-Anastrozole מאושר להתוויה זו. מתוצאות אלו מניתוח מחקר MA27,  עולה כי Exemestane דומה ל-Anastrozole ומהווה אפשרות חדשה לטיפול אדג’וונטי למשך חמש שנים.

השערה בתחילת המחקר הייתה כי ל-Exemestane, שהוא מעכב בלתי-הפיך ופוטנטי יותר, יהיה יתרון הישרדותי על-פני Anastrozole.

מחקר MA27 כלל 7576 נשים לאחר מנופאוזה (גיל ממוצע של 61 שנים), עם סרטן שד חיובי לקולטנים להורמונים, שחולקו באקראי לטיפול ב-Anastrozole (1 מ”ג ליום) או Exemestane (25 מ”ג ליום). חלק נוסף של ההקצאה האקראית היה חלוקת נשים אלו לטיפול ב-Celecoxib או פלסבו, אך חלק זה של המחקר הופסק בשנת 2004 בעקבות חששות מרעילות קרדיווסקולארית שגברו עם הסרת ויוקס מהמדפים.

התוצאות הסופיות לא מצאו הבדל משמעותי בהישרדות בין שתי הקבוצות. בשתי הקבוצות שיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 91% לאחר למעלה מארבע שנות מעקב.

לשתי התרופות פרופיל תופעות לוואי דומה. Exemestane לווה בשיעור נמוך יותר של אירועי דמם מהנרתיק, בהשוואה ל-Anastrozole, תופעת לוואי נדירה אך משמעותית, וכך גם היפרטריגליצרידמיה, היפרכולסטרולמיה ודווח עצמי אודות אוסטיאופורוזיס, למרות שהנתונים אודות שברים היו דומים עם שתי התרופות.

עם זאת, Exemestane לווה בשכיחות גבוהה יותר של אקנה ומסקולניזציה (התפתחות מאפיינים זכריים), בהשוואה ל-Anastrozole, כאשר שוב מדובר בתופעות לוואי נדירות אך משמעותיות, עם שכיחות גבוהה יותר של מקרים של עליה באנזימי כבד ובילירובין. החוקרים מוסיפים כי שתי התרופות שונות גם בעלות, שיקול חשוב בנושא.

33rd Annual San Antonio Breast Cancer Symposium (SABCS)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה