Breast cancer

Gefitinib לשיפור שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות בחולות עם סרטן שד גרורתי (מתוך Clinical Cancer Research)

הוספת Gefitinib (אירסה) לטיפול ב-Anastrozole (ארימידקס) מביא לשיפור שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות בנשים לאחר-מנופאוזה עם סרטן שד גרורתי, חיובי לקולטנים להורמונים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת 15 במרץ של Clinical Cancer Research.

החוקרים מסבירים כי במחקרים פרה-קליניים, Gefitinib הביא לעיכוב תאי סרטן שד בעלי ביטוי-יתר של HER2.

במחקר בשלב II, החוקרים השוו את שילוב Anastrozole עם פלסבו, אל מול שילוב Anastrozole עם Gefitinib. המחקר כלל 93 נשים לאחר-מנופאוזה, עם סרטן שד גרורתי, חיובי לקולטנים להורמונים. הנשים חולקו באקראי לקבוצת התערבות (43 נשים) או קבוצת ביקורות (50 נשים).

בקרב נשים שטופלו בשילוב Anastrozole עם Gefitinib חציון ההישרדות ללא-התקדמות היה ארוך יותר (14.7 חודשים לעומת 8.4 חודשים), עם שיעורי תועלת קלינית גבוהים יותר (49% לעומת 34%).

שיעור התגובה האובייקטיבית היה נמוך יותר מספרית עם שילוב Anastrozole ו-Gefitinib (2%), בהשוואה לשילוב Anastrozole עם פלסבו (12%), אך ההבדל היה חסר מובהקות סטטיסטית.

בניתוח פוסט-הוק, היסטוריה של טיפול אנדוקריני השפיעה לרעה על ההישרדות של חולות שטופלו בשילוב Anastrozole ו-Gefitinib. בקרב נשים בקבוצת ההתערבות, חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 11.2 חודשים עם טיפול אנדוקריני קודם, בהשוואה ל-20.2 חודשים ללא טיפול זה.

בתחילת המחקר, רמות הסמנים בדם, רמות HER2 ורמות EGFR, לא השפיעו על ההישרדות ללא-התקדמות או על שיעורי התועלת הקלינית.

תופעות הלוואי היו ברובן קלות, למרות שהיארעות תופעות לוואי על-רקע טיפול היה גבוה יותר בקבוצת המטופלות ב-Anastrozole ו-Gefitinib (79%) בהשוואה למטופלות בשילוב Anastrozole ופלסבו (38%). תופעות לוואי חמורות תועדו בשכיחות דומה בשתי הקבוצות (14% ו-16%, בהתאמה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי שילוב Anastrozole עם Gefitinib לווה ביתרון בולט מבחינת ההישרדות ללא-התקדמות, לצד שיפור מספרי בשיעורי התועלת הקלינית, בהשוואה לשילוב Anastrozole עם פלסבו, וכי השילוב נסבל בנשים לאחר מנופאוזה עם סרטן שד גרורתי, חיובי לקולטנים להורמונים.

Clin Cancer Res 2010;16:1904-1914

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה