Breast cancer

האם תזונה לפני גיל בית הספר קשורה לעליה בסיכון לסרטן שד בעתיד? (מתוך International Journal of Cancer)

על פי ממצאים, שפורסמו במהדורת חודש פברואר של International Journal of Cancer, תזונה במהלך התקופה הקודמת לבית הספר עשויה להיות קשורה לעליה בסיכון לסרטן שד בבגרות.

במחקר מקרה ביקורת בבוסטון השתתפו 582 חולות סרטן ו-1569 נשים בריאות, שנרשמו למחקר Nurses’ Health. המידע על תזונת המשתתפות נאסף דרך שאלון שמילאו אימותיהן בנוגע לתדירות צריכת 30 מוצרי מזון  בגילאים 3-5.

נשים, שבגילאים אלה צרכו צי’פס בתדירות גבוהה, היו בסיכון גבוה לפתח סרטן שד.   OR לסרטן שד עם כל הגשה נוספת של מנת צי’פס בשבוע היה 1.27. צריכת חלב הביאה לירידה קלה בסיכון לסרטן (OR לכוס נוספת של חלב ליום היה 0.90). לא נמצא קשר בין צריכת מוצרי המזון המחושבים לסיכון לסרטן שד.

מנהלת המחקר אמרה כי תוצאות אלה מורים על הדרך הנכונה לחפש גורמי סיכון לסרטן שד בתקופות מוקדמות בחייה של האישה. נראה כי תזונה בילדות עשויה להיות חשובה ואפילו יותר חשובה מתזונת אישה בבגרות בקשר לעליה בסיכון לפתח סרטן שד בעתיד.

לדברי החוקרים, יש להיזהר בפירוש יתר של ממצאים אלה מכיוון שראשית, יש לאמתם במחקרים אחרים ושנית האמהות של האחיות ידעו אם בנותן פיתחו סרטן שד או לא והדבר יכל להשפיע על הדיווח שלהן.

Int J Cancer 2006;118:749-75

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה