Breast cancer

letrozole עדיף על tamoxifen כאדג’ובנט בטיפול בסרטן שד בשלב מוקדם (N Engl J Med)

מחקר שתוצאותיו פורסמו לאחרונה קובע כי letrozole יעיל יותר מ-tamoxifen כטיפול אדוג’ובנטי במקרים של סרטן שד המגיב אנדוקרינית.

דיווחים קודמים מעידים כי letrozole עדיף על פני tamoxifen כטיפול בסרטן שד גרורתי ובמערכת של neoadjuvant, אך לא ברור האם הדבר נכון גם בנוגע לשימוש בטיפול אדג’טבנטי.

במחקר הקליני כפול הסמיות משלב III, השוו החוקרים את התוצאות בקרב 8010 נשים שחולקו באקראי לקבלת אחד מתוך 4 הטיפולים הבאים במהלך 5 שנים: letrozole, letrozole ולאחריו tamoxifen, tamoxifen, או tamoxifen ולאחריו letrozole.

באנליזה הנוכחית, התמקדו החוקרים בתרופות שנשים טופלו בהן בתחילה. לכן, נשים שקיבלו letrozole תחילה, השוו לאלו שקיבלו תחילה את ה-tamoxifen.

במהלך תקופת מעקב חציונית בת 25.8 חודשים, דווח על 351 ארועי מחלה בקבוצת ה-letrozole ועל 428 מקרים בקבוצת ה-tamoxifen. בהשוואה ל-tamoxifen, ה-letrozole הפחית את הסיכוי להשנות של המחלה בשיעור של 19% (ערך p = 0.003), והפחית את הסיכון להופעת מחלה באתרים מרוחקים בשיעור של 27% (ערך p = 0.001).

הטיפול באמצעות tamoxifen נקשר לשיעורים גבוהים יותר של תסחיפים פקיקיים, סרטנים של האנדומטריום, ודימומים ואגינלים. בניגוד לכך, הטיפול באמצעות letrozole נקשר לשיעורים גבוהים יותר של ארועים הקשורים לשלד וללב, כמו גם להופעת היפר-כולסטרולמיה.

במאמר מערכת מצורף נכתב כי הממצאים החדשים תומכים בתוצאות מחקרים קודמים שהראו שמעכבי aromatase יעילים יותר מ-tamoxifen בנשים לאחר המנופאוזה הסובלות מסרטן שד בשלב מוקדם.

עוד נכתב כי תוצאות שיתקבלו לאחר תקופות מעקב ממושכות יותר מכמה מחקרים הנערכים היום דרושות בכדי לאפשר לרופאים לייעץ לחולות בנוגע ליתרונות ולסיכונים לטווח ארוך הכרוכים בשימוש במעכבי aromatase.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה