Breast cancer

מעבר ל-Anastrozole לאחר Tamoxifen עשוי לשפר שרידות כללית בסרטן השד (SABCS)

אנליזה של תוצאות משלושה מחקרים אקראיים הראתה לראשונה שיפור משמעותי בשרידות כללית לנשים לאחר מנופאוזה שעברו ל-anastrozole (ארימידקס) לאחר לפחות שנתיים עם tamoxifen.

למרות שיפור משמעותי בשרידות ללא מחלה, אף אחד משלושת המחקרים לא הראה שיפור בשרידות כללית.

שרידות היא תוצאה חשובה, ציינו החוקרים בראשות ד”ר ג’ונאט, שהציגו את התוצאות בכנס השנתי לסרטן השד. חולים רוצים לקבל את האינפורמציה מהרופאים.

בכדי לבדוק האם שרידות ללא מחלה שהשתפרה בכל אחד משלושת המחקרים תתורגם לתוצאות טובות יותר לטווח ארוך, ערכו החוקרים מטה-אנליזה של שלושת המחקרים. הם הוציאו את המידע לגבי החולים שעברו מ-tamoxifen ל-anastrozole או המשיכו עם tamoxifen עד 5 שנים.



4006 חולים נכללו במחקר, 2009 מהם עברו ל-anastrozole ו-1997 המשיכו לקבל tamoxifen. הבדלים משמעותיים בין האוכלוסיות בשלושת המחקרים כללו פחות חולים באופן משמעותי עם נאדיות שליליות במחקר ITA (פחות מ-1%) בהשוואה ל-74% ו-75% במחקרי ARNO ו-ABCSG, בהתאמה, וללא מחלה בשלב 3 במחקר ABCSG.


במעקב ממוצע של 30 חודשים, החולים שעברו ל-anastrozole סבלו פחות מאירועים חוזרים לעומת אלו שקיבלו tamoxifen (כ-4.6% לעומת 9%) ועלייה משמעותית בזמן החזרה (יחסי סיכון 0.55, P < .0001), כמו גם עלייה משמעותית בשרידות ללא מחלה (0.59, P = .001). שיפור משמעותי בשרידות כללית היה גם בקבוצת anastrozole (יחסי סיכון 0.71; P = .038).

התוצאות מראות כי היתרון בשרידות ללא מחלה מתורגם ליתרון בשרידות כללית, וזוהי הפעם הראשונה שהודגמו יתרונות שרידות.

נתונים אלו מאשרים כי נשים לאחר מנופאוזה הלוקחות tamoxifen צריכות לעבור ל-anastrozole.


ד”ר ג’ונס ציין כי חוקרים רבים תהו לגבי המתודולוגיה של המחקר. בתגובה צייו ד”ר ג’ונאט כי רמת המשמעותיות הסטטיסטית תקפה.

כמו כן לקח ד”ר ג’ונאט בחשבון כי רק מחקר בגודל בינוני, ERNO 95, שכלל 979 חולים, הראה שיפור משמעותי בשרידות כללית (יחסי סיכון 0.48; P = .026). במחקר ABCSG הגדול יותר לא ראו שיפור משמעותי בשרידות (יחסי סיכון 0.93; P = .726), והמחקר הקטן הראה שיפור מינימלי. לד”ר ג’ונס, הממצאים המשמעותיים במחקר אחד אומרים יותר מהאנליזה.

לידיעה במדסקייפ

28th Annual SABCS: Abstract 18. Presented Dec. 9, 2005

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה