Breast cancer

טיפול מטרונומי נראה יעיל בחולות הסובלות מסרטן שד מתקדם

ממצאים שהוצגו ב-San Antonio Breast Cancer Symposium (או SABCS) מעידים כי טיפול במידה נמוכה ובתדירות גבוהה בשילוב של bevacizumab מעלה יתרונות עבור חלק מהנשים הסובלות מסרטן שד מתקדם.

אחד החוקרים, ד”ר Burstein, מסביר כי הטיפול מעלה הבטחה במיוחד בחולות המראות עמידות לטיפול הכמותרפי הסטנדרטי. הוא מציין כי כ-30% מתוך 34 הנשים הגיבו לטיפול המשולב במחקר שערך. הנשים במחקר סבלו מסרטן שד ולא הגיבו לטיפול כמותרפי קודם שניתן להן.

10 (41.2%) מהנשים הראו תגובה חלקית לטיפול, ואילו ב-41.2% אחרים מהן הושגה התייצבות של המחלה. 9 (26.5%) מהנשים סבלו ממחלה מתקדמת ובחולה אחת, לא הספיקו לבצע הערכה.

ד”ר Burstein מתאר את הכמותרפיה המוטרונומית כטיפול כמותרפי במינון נמוך, הדומה למטרונום באופן חזרתו על עצמו. לכמותרפיה המטרונומית בעצמה יעילות מינמלית, הוא מסביר, ובקבוצת נבדקות שניה של המחקר האקראי, רק 2 (9.5%) מתוך 21 הנשים הגיבו למינונים המטרונומים של cyclophosphamide ו-methotrexate.

כאשר הוסף bevacizumab למרשם הטיפול של של קבוצת הנבדקות השניה עלתה יעילות הטיפול. ד”ר Burstein מציע כי הצמדת הטיפול הכמותרפי המטרונומי לטיפול אנטי-אנגיוגני עשויה להיות יעילה במיוחד.

הוא מסביר כי לכמותרפיה המטרונומית בשילוב עם bevacizumab פעילות קלינית בסרטן שד מתקדם וכי דרוש מחקר נוסף של אסטרטגית טיפול חדשנית זו. לדבריו, הטיפול נסבל היטב עם תופעות לוואי מעטות בחולות שנבדקו.

הנשים שנכנסו למחקר אובחנו בסרטן שד משלב IV ונמצאה בהם מחלה הניתנת לאומדן באמצעות קריטריונים סטנדרטיים. הן היו אמורות לעבור טיפול כמותרפי אחד או פחות במסגרת הטיפול בגרורות. אולם, בפועל, רוב הנשים שנרשמו למחקר הינן בעלות ניסיון רב יותר בכמותרפיה. נפסלה השתתפותן של חולות הסובלות מדימומים, שנמצאו בהן גרורות במוח, או יציאות נוזלים גדולות. ההשתפות במחקר אושרה לחולות שנמצאו בהן גרורות ויסקראליות במידה ונחשפו בעבר ל-anthracycline במסגרת הטיפול האדג’ובנטי או הטיפול בגרורות.

הכמותרפיה המטרונומית לבדה הורכבה מ-50 מ”ג cyclophosphamide שניתן דרך הפה פעם ביום ומ-2.5 מ”ג methotrexate שניתן דרך הפה פעמיים ביום, 2 ימים בשבוע. הטיפול נמשך עד להופעת התקדמות או אי-סבילות של הטיפול.

הקבוצה השניה קיבלה את אותו טיפול כמותרפי יחד עם bevacizumab במינון של 10 מ”ג לק”ג לתוך הוריד בכל 14 ימים.

המחקר תוכנן כך שהטיפול בקבוצת נבדקות אחת יופסק במידה ויתגלה כי טיפול אחד יעיל יותר מהשני. לכן, קבוצת הטיפול הכמותרפי המטרונומי הופסקה מוקדם.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה