Breast cancer

שימוש בביופסיית שד (Arch Intern Med)

בכדי לקבוע את האופי הקליני או הרדיולוגי של אבנורמליות בשד, הניחו החוקרים כי ביופסיית שד העלתה תדירות בשימוש נרחב בסקירות ממוגרפיה. עם זאת, קיימים נתונים מעטים בנושא שימוש בביופסיית שד באוכלוסיה.

נתונים של נשים מגיל 18 ומעלה שעברו ביופסיית שד בין ינואר 1998 לדצמבר 1999 נסקרו וסווגו לסוג הביופסיה, הצגתה וממצאים פתולוגים. אחוזי שימוש כלליים וקשורים לגיל של ביופסיית שד הוערכו, וכמו כן שינויים בשיטות ביופסיית שד לאחר התחלת השימוש בביופסיה מונחת core-needle ב-1992.

אחוז שימוש שנתי כולל של ביופסיית שד היה 62.6 ל-10,000 נשים לשנה ונשאר יציב לאורך המחקר. ביופסיות Excisional הראו נטייה יורדת וביופסיות core-needle עלו במהלך המחקר. היארעות תלויית גיל של תוצאות שפירות של ביופסיות שד במהלך המחקר היתה 38.9 ל-10,000 נשים. יחס שפירות-ממאירות נשאר קבוע למרות שינויים בתהליך הביופסיה.

מחקר זה מספק נתונים ביחס לתדירות ביופסיות שד ותוצאות שפירות באוכלוסיה. אחוז השימוש בביופסיות שד נשאר פחות או יותר קבוע במהלך תקופת המחקר למרות כניסת ההליך core-needle. קווים מנחים לביופסית שד יכולים להבטיח שימוש מתאים בטכנולוגיה חדשה זו ובאמצעות כך לשפר טיפול בחולה.

Arch Intern Med. 2005;165:1593-1598

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה