Breast cancer

ביספוספונטים מועילים בנשים שנמצא בהן סרטן שד גרורתי

דיווח שפורסם לאחרונה מעיד כי מתן ביספוספונטים מפחית את הכאב בעצמות ואת שיעור מקרי השברים בנשים שהתגלה בהן סרטן שד גרורתי. אחד החוקרים, ד”ר Pavlakis, מסביר בראיון כי קיימות עדויות רבות התומכות בשימוש בביספוספונטים בנשים הסובלות מסרטן שד מתקדם ומגרורות בעצמות, במטרה להפחית את שיעור הסיבוכים ברקמות השלד.

החוקרים ערכו סקירה ספרותית וחיפשו עדויות בנוגע ליתרונות הטיפול באמצעות ביספוספונטים שנמצאו בהן גרורות בעצמות כתוצאה מסרטן שד מתקדם.

ב-9 מחקרים שכללו 2189 נשים נמצא כי ביספוספונטים מפחיתים את הסיכון להתרחשות ארוע הקשור לרקמות השלד בשיעור של 17%, ואת הסיכון להתרחשות ארוע הקשור לרקמות השלד שאיננו hypercalcemia ב-15%.

המחקרים לא מצאו ירידה מדמעותית בשכיחות הופעת גרורות ברקמות השלד בנשים ללא עדויות קליניות להימצאות גרורות בעצמות שנטלו ביספוספונטים.

כל 11 המחקרים שבדקו את השפעות מתן ביספוסונטים על כאבים בעצמות מעידים על שיפורים ניכרים, ומחקר אחד מצביע על עליונות הטיפול באמצעות מתן תוך-ורידי של ביספוספונטים על-פני מתן ביספוספונים דרך הפה מבחינת שיעור הפחתת הכאבים.

מחקרים שפורסמו העלו תוצאות מעורבות בנוגע לשיפור איכות חיי החולות במתן הטיפול, ולא נראה כי מתן טיפול באמצעות ביספוספונטים השפיע על שיעור ההשרדות בקרב החולות.

כמה תופעות לוואי חמורות דווחו ככרוכות בטיפול. רעילויות למערכת העיכול היו התופעה השכיחה ביותר במתן טיפול דרך הפה, ואילו עליה בחום הגוף ו-hypocalcemia סיפטומטית היו התופעות השכיחות ביותר לאחר מתן טיפול לתוך הוריד.

החוקרים מסכמים כי עדיין קיימות שאלות פתוחות בנוגע לתיזמון האופטימלי של הטיפול, משך הטיפול ואופן הטיפול בחולות שבהן מתקדמת המחלה ומופיעים סימפטומים למרות מתן ביספוספונטים וטיפול אנטי-סרטני סיסטמי.

החוקרים מוסיפים כי עדיין יש לחקור את תפקיד הטיפול הנוסף באמצעות ביספוספונטים בנשים שבהן נתגלה סרטן שד בשלב מוקדם. ד”ר Pavlakis מניח כי זה יהיה נושא בעל חשיבות עליונה במחקר העתידי בכדי להגדיר טוב יותר את השימוש בביספוספונטים בנשים חולות בסרטן שד.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה