Breast cancer

מתן zoledronic acid מפחית את שיעור סיבוכי רקמות השלד הקשורים לסרטן שד (J Clin Oncol)

מחקר שביצעו חוקרים יפניים ואמריקאיים מעיד כי טיפול באמצעות zoledronic acid בנשים שנמצאו בהן גרורות בעצם בעקבות סרטן שד, מוביל לירידה משמעותית בסיבוכי רקמת השלד, כגון דחיסה של חוט השדרה.

החוקר הראשי, ד”ר Kohno, מסביר בראיון כי מדובר בירידה אבסולוטית בשיעור של 20% באחוזי החולות הסובלות מארוע הקשור לסיבוך ברקמות השלד, ונראה כי היא גדולה מהירידות שהושגו בעבר במחקרים אקראיים ומבוקרים באמצעות פלצבו ב-pamidronate וב-ibandronate באוכלוסיות דומות של חולות.

החוקרים חילקו באקראי 228 חולות הסובלות מגרורות עצם לקבלת טיפול באמצעות zoledronic acid במינון של 4 מ”ג באמצעות אינפוזיות בנות 15 דקות אחת ל-4 שבועות, או לקבלת פלצבו. ארועים הקשורים לגרורות ברקמות השלד הוגדרו כשבר פתולוגי, דחיסה של חוט השדרה, או צורך בהקרנות או בניתוח עצם.

לאחר שנה, עמד ערך הירידה בשיעור המותאם של ארועים ברקמות השלד על 39% בקבוצת הטיפול הפעיל בהשוואה לקבוצת הפלצבו  (p = .027). שיעורי החולות בהן הופיע ארוע אחד ברקמות השלד עמדו על ערכים של 29.8% בקבוצה שטופלה באמצעות zoledronic acid ושל 49.6% בקבוצת החולות שקיבלו פלצבו (p = .003). מתן טיפול פעיל גרר גם דחיה משמעותית במועד ההופעה של הארוע הראשון ברקמות השלד.

כמעט בכל נקודות הזמן שנבדקו, נמצאה ירידה משמעותית בדרוגי הכאב הממוצעים בקרב הנבדקות שקיבלו zoledronic acid. באופן כללי, לא נצפה שינוי בדרוגי הכאב בקרב החולות בקבוצת הפלצבו. מתן התרופה נסבל היטב ופרופיל הבטיחות שלה נמצא דומה לזה של מתן הפלצבו.

החוקרים מסכמים כי הממצאים מאשרים את היתרונות הקליניים המשמעותיים של מתן zoledronic acid בקרב חולות סרטן שד שנמצאו בהן גרורות בעצם.

לידיעה במדסקייפ

J Clin Oncol 2005;23:3314-3321.

לדף התרופה באתר e-med

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה