Breast cancer

טיפול בטקסוטר בשלבים ראשונים של סרטן שד נמצא כיעיל יותר מכימותרפיה סטנדרטית

חברת אוונטיס הכריזה על תוצאות מחקר רחב היקף, phase III , שהדגים שטקסוטר (docetaxel )  שיפר באופן משמעותי הישרדות כוללת של נשים עם גוש סרטני בשד הניתן לניתוח, בהשוואה לטיפול סטנדרטי המבוסס על fluorouracil – 5 , אפירוביצין וציקלופוספמיד (FEC-100 ).

 תוצאות אלה דווחו כעת בסימפוזיון בינ”ל של סרטן השד. המחקר כלל כ-2000 נשים, לפני ואחרי גיל המעבר עם סרטן שד מוקדם הניתן לניתוח.

הנשים חולקו באופן אקראי לקבוצה שקיבלה טיפול תומך באמצעות 3 מחזורי טיפול בטקסוטר ואחריהם 3 מחזורי טיפול סטנדרטיים, או 6 מחזורי טיפול סטנרטיים של FEC 100 .

בשתי הקבוצות קיבלו הנשים טיפול בהקרנות במהלך 4 השבועות האחרונים של הטיפול הכימותרפי. בנוסף, נשים עם גידול מסוג הורמון רצפטור חיובי קיבלו גם טמוקסיפן מידי יום למשך 5 שנים.

הגיל החציוני של הנשים היה 50 . נקודת הקצה הראשית במחקר הייתה השוואה של שיעור הישרדות ללא מחלה. נקודות קצה משניות כללו הישרדות כוללת, בטיחות, יעילות טיפול, עלות אפקטיבית ואיכות חיים.

לפי החוקרים, המחקר הראה שיפור בנקודת הקצה העיקרית של הישרדות ללא מחלה בקבוצה שטופלה בטקסוטר, בהשוואה לטיפול הסטנדרטי: 78.3% שיעור השרדות ללא מחלה לעומת 73.2% עם מובהקות סטטיטת של p=0.014 .

יתרון זה מתורגם לשיפור של הישרדות כוללת לאחר 60 חודשי טיפול ומעקב לרמה של 90.7% השרדות במטופלות בקבוצת הטקסוטר לעומת 86.7% בטיפול הסטנדרטי, עם מובהקות סטטיסטית.

ב-5 שנות מעקב לא נמצאה בעיית בטיחות לא צפוייה. הנשים שטופלו בטקסוטר ולאחר מכן ב-FEC חוו שיעור גבוה יותר של נויטרופניה המלווה בחום : 11.2% לעומת 8.4% , וכן   יותר הפרעות מיקוד.

מכל מקום, חולות שקיבלו את הטיפול הסטנדרטי בלבד סבלו משיעורים גבוהים יותר של  נויטרופניה, אנמיה, בחילות, הקאות, ותפקוד לקוי של  חדר שמאל בסוף הטיפול הכימותרפי. 4 מקרים קשים של לוקמיה נתגלו במהלך המחקר – 3 מהקבוצה שטופלה בטיפול הסטנדרטי ואחת מקבוצת הטקסוטר.

לדיווח ב-druginfo

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה