Breast cancer

עדויות נוספות ליעילות ה-anastrozole כטיפול בחירה בסרטן שד (Lancet)

על-פי תוצאות מחקר שפורסמו לאחרונה, אפילו לאחר הפסקת הטיפול, anastrozole (הקרויה Arimidex), תרופה מעכבת aromatase, עולה על tamoxifen מבחינת שיעור ההישרדות ללא מחלה ומניעת הופעת גרורות מרוחקות וגידולי שד קונטרה-לטרליים.

החוקרים שבדקו את השימוש ב-Arimidex וב-tamoxifen, ביחד או בנפרד במחקר ה-ATAC, מסכמים כי 5 שנות טיפול באמצעות anastrozole צריכות להיות הטיפול האנדוקריני אדג’ובנטי מעדיפות ראשונה בנשים בגיל הבלות הסובלות מסרטן שד מקומי חיובי לרצפטור להורמון.

דיווחים קודמים של הקבוצה הראו של-anastrozole עדיפות על פני tamoxifen. המחקר הנוכחי מעיד כי ניתן להבחין בהשפעות לאחר 68 חודשים (5 שנות טיפול במחקר).

מתן טיפול באמצעות anastrozole נקשר לעליה במשך ההישרדות ללא מחלה (ערך HR של 0.87, ערך p = 0.01), במשך הזמן עד להישנות (ערך HR של 0.79, ערך p = 0.0005), ועד להופעת גרורות מרוחקות (ערך HR של 0.86, ערך p = 0.04). בנוסף נצפתה ירידה בשיעור של 42% במספר גידולי סרטן השד הקונטרה-לטרליים (p = 0.01).

היתרונות היו אפילו יותר בולטים בקרב חולות שסבלו מגידולים חיוביים לרצפטור להורמון. הערכת החוקרים עומדת על עד 80% מניעת גידולי סרטן שד קונטרה-לטרליים בחולות הסובלות מגידולים חיוביים לרצפטור להורמון שטופלו באמצעות anastrozole.

יתרונות ה-anastrozole הופיעו בכל נקודות הזמן לאחר שנת המעקב הראשונה.

החוקרים הבחינו בירידות משמעותיות בשכיחות סרטן האנדומטריום, הארועים התסחיפיים והארועים האיסכמיים בכלי הדם במוח בקבוצת ה-anastrozole וגם הפרישה מהשתתפות במחקר בשל תופעות לוואי היתה נמוכה משמעותית בקבוצת ה-anastrozole. אולם, נשים בקבוצה זו סבלו יותר מארתרגליה ומשברים בהשוואה לנשים שקיבלו tamoxifen.

החוקרים מסכמים כי לא צריך להמתין 5 שנים ולהתחיל במתן מעכב aromatase וכי החולות יכולות להתחיל לעבור בבטחה לטיפול זה מהטיפול הנוכחי הניתן להן באמצעות tamoxifen.

Lancet 2004.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה