Breast cancer

טיפול באמצעות zoledronic acid יעיל לטיפול בהיפרקלצמיה בחולים עם סרטן מתקדם (Clin Ther)


ממטה-אנליזה חדשה עולה ש- zoledronic acid (zomera) היא תרופה יעילה ובטוחה לטיפול בהיפרקלצמיה עקב גידול סרטני ולסיבוכים הסקלטלים של מחלה גרורתית בעצמות.

בעד 20% מהחולים שסובלים מסרטן ניתן למצוא היפרקלצמיה אשר בד”כ ניתן לשלוט בה ע”י ביספוספונטים, עם זאת השליטה בסיבוך הזה בחולים עם מחלת סרטן עמידה לטיפול מהווה אתגר.

החוקרים מצאו שאם משווים מתן zoledronic acid במינון 4-8 מ”ג לטיפול באמצעות pamidronate במינון 90 מ”ג, הראשון מניב שיעור גבוה יותר של תגובה מלאה מבחינת ההיפרקלצמיה בחולים אלו כבר לאחר 10 ימים, וכן שמשך ההשפעה של הטיפול ממושך יותר ויותר זמן עובר עד חזרה של ההיפרקלצמיה (שני הנתונים מובהקים סטטיסטית).

החוקרים  הוסיפו ש- zoledronic acidהיה יעיל באותה מידה כמו pamidronate בדחיית הופעת סיבוכים סקלטלים  בחולים הסובלים מסרטן שד או מ- multiple myeloma.

בחולי סרטן הערמונית שלא הגיב לטיפול הורמונלי zoledronic acid במינון 4 מ”ג הביאה לירידה משמעותית בשיעור החולים שסבלו מסיבוך סקלטלי או בהופעת שברים בהשוואה לפלצבו.

תצפית דומה נצפתה בקרב חולים שסבלו מגידול סולידי עם גרורות בעצמות.

תופעות הלוואי שיוחסו ל-zoledronic acid היו חום, בחילה, עצירות, עייפות וכאבי עצמות.

החוקרים סיכמו על סמך תוצאות המחקר שיש לשקול שימוש ב-zoledronic acid לטיפול בהיפרקלצמיה ובסיבוכים סקלטלים בחולים עם מחלת סרטן מתקדמת. 

Clin Ther 2003 Nov;25:11:2669-708

לידיעה בדוקגייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה