Brain Cancer

הוספת Interferon-Alfa לטיפול אדג’וונטי ב-Temozolomide משפרת הישרדות חולים עם גליומה בדרגה גבוהה (JAMA Network Open)

הוספת Interferon-Alfa לטיפול ב-Temozolomide הביא להארכה משמעותית של הישרדות החולים עם אבחנה חדשה של גליומה בדרגה-גבוהה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי גליומה בדרגה גבוהה הינה הגידול המוחי הראשוני האגרסיבי והנפוץ ביותר, עם שיעורי הישרדות לאחר חמש שנים של 30.9% במקרים של גליומה בדרגה 3 ושל 6.6% במקרים של גליומה בדרגה 4.

במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את היעילות והבטיחות של משלב Interferon-Alfa עם Temozolomide, בהשוואה ל-Temozolomide בלבד ב-199 חולים בגילאי 18-75 שנים (גיל חציוני של 46.9 שנים; 60.3% גברים) עם אבחנה חדשה של גליומה בדרגה גבוהה שלא קיבלו טיפול כימותרפי, קרינה או אימונותרפיה.

המחקר האקראי בשלב 3 כלל חולים מ-15 מרכזים רפואיים בסין בין תחילת מאי בשנת 2012 ועד סוף מרץ בשנת 2016.

בתוך שישה שבועות מהניתוח, החוקרים חילקו באקראי את החולים לטיפול במשלב Temozolomide עם Interferon-Alfa (100 חולים) או לטיפול ב-Temozolomide בלבד (99 חולים). לאחר מכן החולים קיבלו טיפול קרינתי סטנדרטי בשילוב עם Temozolomide במינון 75 מ”ג/מ2 למשך 42 ימים עם קרינה סטנדרטית.

לאחר ארבעה שבועות הפסקה, חולים בזרוע הטפול המשולב קיבלו עד 12 מחזורי Interferon-Alfa עם Temozolomide כל 28 ימים, בעוד שאלו בזרוע הטיפול הסטנדרטי קיבלו עד 12 מחזורי טיפול ב-Temozolomide בלבד, כל 28 ימים.

התוצא העיקרי היה שיעורי ההישרדות הכוללים, כאשר תוצאי סיום משניים כללו את שיעורי ההישרדות ללא-התקדמת לאחר שנתיים וסבילות הטיפול.

לאחר חציון מעקב של 66 חודשים, דווח על חציון הישרדות כוללת ארוכה יותר עם הטיפול המשולב, בהשוואה לטיפול ב-Temozolomide בלבד (26.7 חודשים לעומת 18.8 חודשים; יחס סיכון של 0.64, רווח בר-סמך 95% של 0.47-0.88). הטיפול המשולב גם לווה בהארכה משמעותית של חציון ההישרדות הכולל בחולים ללא מתילציה של MGMT, בהשוואה לאלו תחת Temozolomide בלבד (24.7 חודשים לעומת 17.4 חודשים; יחס סיכון של 0.57, רווח בר-סמך 95% של 0.37-0.87).

לא תועדו הבדלים בין הקבוצות בחציון הישרדות ללא-התקדמות מחלה.

פרכוסים ותסמינים דמויי-שפעת היו נפוצים יותר בזרוע הטיפול המשולב, כאשר 2% מהחולים חוו השפעות רעילות בדרגה 1 ו-5% פיתחו אירועים חריגים בדרגה 2. חולה אחד מזרוע הטיפול המשולב פרש מהמחקר לאחר המחזור הראשון לאחר תסמינים דמויי-שפעת בדרגה 3 ולאחר מכן קיבל Temozolomide בלבד.

החוקרים מתכננים להמשיך ולבחון את ההשפעה של טיפול משולב ב- Interferon-Alfa עם Temozolomide במחקרים נוספים עם נתונים מולקולאריים של הגידולים.

JAMA Network Open, Jan 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה