Bleeding

טיפול בקומדין מלווה בסיכון גבוה יותר מנוגדי-קרישה פומיים ישירים לדימומים ממערכת העיכול העליונה  (Clin Gastroenterol Hepatol)

טיפול בקומדין מלווה בשיעורים גבוהים יותר של אירועי דמם ממערכת העיכול העליונה, אך לא לכלל אירועי דמם או דימומים ממערכת העיכול התחתונה, בהשוואה לטיפול בנוגדי-קרישה פומיים ישירים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology. יתרה מזאת, טיפול בקומדין מלווה בשיעורים גבוהים יותר של אירועי דמם מג’ורי ממערכת העיכול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שיעור אירועי דמם ממערכת העיכול נבחנו באופן נרחב עם טיפול בקומדין או נוגדי-קרישה פומיים ישירים, אך עדיין לא ברור אם קיימים הבדלים בשיעורי דימום ממערכת העיכול העליונה והתחתונה בין תרופות אלו. במחקר הנוכחי הם ביקשו להשוות את שיעור אירועי דמם ממערכת העיכול העליונה והתחתונה בין קומדין ונוגדי-קרישה פומיים ישירים.

החוקרים אספו את הנתונים אודות כל החולים באיסלנד אשר קיבלו מרשם לטיפול נוגד-קרישה פומי בין 2014 עד 2019.

מהנתונים עולה כי טיפול בקומדין מלווה בשיעורים גבוהים יותר של אירועי דמם ממערכת העיכול העליונה (1.7 אירועים ל-100 שנות-אדם לעומת 0.8 אירועים ל-100 שנות-אדם; יחס סיכון של 2.12, רווח בר-סמך 95% של 1.26-3.59), אך שיעור אירועי דמם ממערכת העיכול התחתונה היו דומים עם קומדין ונוגדי-קרישה פומיים ישירים.

באופן ספציפי, הטיפול בקומדין לווה בשיעורים גבוהים יותר של אירועי דמם ממערכת העיכול העליונה, בהשוואה ל-Apixaban (יחס סיכון של 2.63, רווח בר-סמך 95% של 1.35-5.13), Dabigatran (יחס סיכון של 5.47, רווח בר-סמך 95% של 1.87-16.05) ו-Rivaroxaban (יחס סיכון של 1.74, רווח בר-סמך 95% של 1.00-3.05).

הטיפול בקומדין לווה בשיעור גבוה יותר של אירועי דמם מג’ורי ממערכת העיכול, בהשוואה ל-Apixaban (2.3 אירועים ל-100 שנות-אדם לעומת 1.5 אירועים ל-100 שנות-אדם; יחס סיכון של 1.79, רווח בר-סמך 95% של 1.06-3.05), כאשר שיעור אירועי דמם ממערכת העיכול ואירועי דמם מג’ורי ממערכת העיכול היו דומים בין קומדין ונוגדי-קרישה פומיים ישירים.

ממצאי המחקר מעידים כי בהשוואה לנוגדי-קרישה פומיים ישירים, טיפול בקומדין מלווה בשיעור גבוה יותר של אירועי דמם ממערכת העיכול העליונה, אך אינו מלווה בסיכון מוגבר לאירועי דמם ממערכת העיכול מכל סוג או אירועי דמם ממערכת העיכול התחתונה. הטיפול בקומדין לווה עוד בשיעור גבוה יותר של אירועי דמם מג’ורי ממערכת העיכול בהשוואה ל-Apixaban.

 

Clin Gastroenterol Hepatol. Published online August 13, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה