Bladder cancer

טיפול ב-BC-819 בשילוב עם BCG בסרטן שלפוחית השתן היה קשור לשיעור גבוה יותר של אי הישנות לעומת BCG בלבד (הודעת ביוקנסל)

כליות שתן

חברת ביוקנסל, העוסקת במחקר ופיתוח של תרופות למחלת הסרטן, מדווחת על קבלת תוצאות ניסוי קליני לטיפול בסרטן שלפוחית השתן בתרופה BC-819 משולב עם BCG (טיפול מקובל כיום לסרטן שלפוחית השתן). תוצאות הניסוי מראות כי הטיפול המשולב נמצא בטוח לטיפול במחלה, והן סוללות את הדרך לפתיחת ניסוי Phase III, על פי תוכנית שקיבלה מעמד SPA (Special Protocol Assessment) מה-FDA וכן מעמד של מסלול מהיר (Fast Track). אשר ניתן לשני ניסויי ה-Phase III המתוכננים ע”י החברה אשר צפויים להתחיל ב-2016.

מטרת הניסוי הייתה לבחון את הבטיחות והסבילות (יכולת החולה לקבל את התרופה) של הטיפול המשולב בשלוש דרכי מתן שונות בחולים הנמצאים בסיכון בינוני וגבוה להתקדמות המחלה (Intermediate-Risk and High-Risk NMIBC Patients). זאת, על מנת לבחור את דרך המתן הרצויה בניסוי Phase III בטיפול משולב.

לניסוי גויסו בסך הכל 38 חולים שחולקו לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה כללה 6 חולים אשר קיבלו סדרת טיפולים בתרופה ולאחריה את סדרת הטיפולים המקובלת ב-BCG. הקבוצה השנייה מנתה 32 חולים שקיבלו את התרופה ו-BCG לסירוגין, חלקם פעם בשבוע וחלקם פעמיים בשבוע. יצויין כי 89% מהחולים היו בסיכון גבוה ו-34% קבלו טיפול קודם בתרופות אחרות. מתוצאות הניסוי עולה כי:

לתרופה פרופיל בטיחות מצוין. בדומה לניסויים קודמים, לא נצפתה אף תופעת לוואי חמורה המיוחסת לתרופה.

אצל 77% מהחולים בטיפול המשולב שניתן לסירוגין (23/30), לא חזרה המחלה בתום שלושה חודשי טיפול. זאת, לעומת 64% מהחולים שטופלו ב-BC-819 בלבד במסגרת ניסוי ה-Phase IIb אשר ביצעה החברה. מתוך 12 החולים שנבדקו לאחר 6 חודשים מתחילת הטיפול, חזרה המחלה אצל חולה נוסף אחד בלבד. להערכת החברה, העלייה באחוז החולים שהגיבו לטיפול המשולב יכולה להוות אינדיקציה על יעילותו של הטיפול המשולב. בכוונת החברה לבדוק הערכה זו באופן רחב יותר בניסויי ה-Phase III אותם מתכננת החברה.

מנכ”ל ביוקנסל יונתן בורגין אמר היום: “התוצאות המעודדות שהתקבלו בניסוי הקליני המורחב מחזקות את התוצאות שראינו בניסויים קודמים עם התרופה BC-819 לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן. תוצאות אלה סוללות את הדרך לתחילת ניסוי שלב 3 בשנה הבאה. חשוב לנו להמשיך לפתח תרופה חדשה אשר מיועדת לטפל בחולים רבים אשר אין להם היום פתרון נאות.

אודות ביוקנסל

ביוקנסל נוסדה בשנת 2004 על ידי פרופ’ אברהם הוכברג, פרופסור לביולוגיה מולקולרית באוניברסיטה העברית בירושלים, ובהתבסס על טכנולוגיה שפיתח במשך 20 שנה. החברה מתמחה בפיתוח טיפולים למספר רב של סוגי סרטן. ביוקנסל פיתחה קבוצת תרופות ייחודיות המבוססות על שימוש בפלסמידים (חומר ביולוגי) לטיפול ממוקד במחלות סרטן שאינו גורם לתופעות לוואי משמעותיות ומיועד להביא להשמדה ממוקדת של תאי סרטן וללא פגיעה בתאים בריאים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה