Bladder cancer

השוואה בין כריתה לפרוסקופית וכריתה פתוחה של שלפוחית השתן (BJU Int)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת BJU International, עולה כי בחולים עם סרטן שלפוחית  השתן, כריתה רדיקאלית של שלפוחית השתן בגישה לפרוסקופית מלווה בשיעורי הישרדות דומים לאלו המתועדים לאחר כריתה פתוחה של השלפוחית.

החוקרים טוענים כי כריתה לפרוסקופית של שלפוחית השתן הינה גישה בטוחה עם תוצאות אונקולוגיות דומות, בהשוואה לניתוח פתוח, גם בטווח הארוך. עם זאת, להשגת תוצאות אלו דרושים ניסיון ומיומנות בניתוח לפרוסקופיים.

החוקרים מדווחים על התוצאות שתועדו ב-503 חולים לאחר ניתוח לפרוסקופי לכריתת שלפוחית השתן עקב סרטן שלפוחית השתן. המנתחים הוציאו חציון של 14 קשריות לימפה וזיהו שולי ניתוח חיוביים ב-29 דגימות (5.8%).

רק 12 חולים (3.4%) נדרשו למעבר לפרוצדורה פתוחה (עקב דימום לא-נשלט בשישה מקרים, הידבקויות תוך-פריטונאליות נרחבות בחמישה חולים וגידול גדול בחולה אחד), אך ב-60 חולים נדרש ניתוח שני מסיבות שונות.

במהלך מעקב ממוצע של 60 חודשים תועדו 134 הישנויות (118 עקב גרורות, 14 עקב הישנות מקומית ושניים עקב הישנות בשופכה). שיעורי ההישרדות ללא-הישנות עמדו על 74% לאחר שנתיים, 66% לאחר חמש שנים ו-62% לאחר עשר שנים; שיעורי ההישרדות הספציפיים לממאירות עמדו על 82% לאחר שנתיים, 75% לאחר חמש שנים ו-55% לאחר עשר שנים. שיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 79% לאחר שנתיים, 62% לאחר חמש שנים ו-38% לאחר עשר שנים. שיעורים אלו היו דומים לאלו שתוארו במדגמים גדולים של חולים לאחר ניתוח פתוח לכריתת שלפוחית השתן.

שלב הגידול, מעורבות קשריות לימפה ושולי ניתוח חיוביים זוהו כולם כגורמים מנבאים חשובים בכריתה רדיקאלית של שלפוחית השתן, ונדרשת בחירה זהירה של החולים להשגת התוצאות הטובות ביותר; עם זאת, החוקרים מאמינים כי הקריטריונים צריכים להיות ליבארליים יותר.

BJU Int 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה