Bladder cancer

האם לקרוטנואידים השפעה מגנה מפני סרטן שלפוחית השתן? (J Urol)

ממצאי מחקר חדש שפורסם בגליון ספטמבר של Journal of Urology מצביעים על כך שלקרוטנואידים אפקט מגן מפני סרטן שלפוחית השתן. המחקר, מסוג מקרה-ביקורת, נועד לבחון את הקשר בין רמות מיקרונוטריינטים בפלזמה ובין הסיכון לסרטן שלפוחית השתן. כמו כן, המחקר התייחס לשילוב ההשפעות של קרוטנואידים ועישון סיגריות.

במחקר השתתפו 242 חולים עם סרטן שלפוחית שתן, ו-204 משתתפים בריאים. החוקרים אספו נתונים אפידמיולוגיים ודגימות דם מ-84 מקרים ו-173 ביקורות.

בהתבסס על רמות מיקרונוטריינטים בפלזמה שסווג לארבעה רביעונים ובעזרת משתנים רציפים, העריכו החוקרים את OR המתוקנן לסרטן שלפוחית שתן, לאחר תיקנון לערפלנים אפשריים. כאשר החוקרים התייחסו לרמות מיקרונוטריינטים כמשתנים רציפים, עמד OR המתוקנן על 0.42 עבור לוטאין, 0.22 עבור אלפא-קרוטן, 0.94 עבור ליקופן, 0.16 עבור זקסנתין ו-0.90 עבור ביתא-קריפטוקסנתין.

שיעור OR המתוקנן להשפעה המשולבת של קרוטנואידים ועישון טבק עמד על 6.22 בקרב מעשנים עם רמות לוטאין נמוכות, ו-5.18 עבור מעשנים עם רמות זקסנתין נמוכות.

החוקרים מציינים כי עלתה ההשערה לפיה האפקט האנטי-סרטני של קרוטנואידים נובע לפחות בחלקו מהפעילות האנטי-אוקסידנטית שלהם. תערובת קרוטנואידים נמצאה יעילה יותר מרכיב אחד, והשפעה סינרגיסטית זו היתה הבולטת ביותר בעקבות ליקופן או לוטאין.

לסיכום, מהתוצאות נראה כי סרטן שלפוחית השתן ניתן למניעה דרך התערבות תזונתית, בעיקר במעשנים.

J Urol 2006;176:1192-1197

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה