Bladder cancer

הקשר בין עשבי מרפא סיניים עם סרטן ערמונית ונפרופתיה (Lancet)

במקרה שפורסם בגליון 22 ביולי של Lancet מתואר תפקיד אפשרי ששיחקו טיפול ב-Longdan Xierganwan בהתפתחות סרטן ערמונית ונפרופתיה בגבר סיני בן 30.

ביולי 2003, החולה הגיע למחלקת נפרולוגיה לאחר הפניה מרופא המשפחה שלו בעקבות המטוריה מאקרוסקופית. החולה לא דיווח על תסמינים אחרים, ולא היה סיפור משפחתי של מחלת כליות.

בירור מעמיק יותר גילה כי החולה נטל Longdan Xierganwan למשך 5 שנים לפחות בכדי לסייע לתפקוד הכבדי שלו. הסימנים החיוניים היו יציבים ולא צויין ממצא אבנורמלי כלשהו בבדיקה הגופנית.

החולה שב לאחר מספר ימים והתלונן על חתיכת רקמה גדולה שהופרשה בשתן. בבדיקה זוהו שיירי תאי TCC (Transitional Cell Cancer). ציסטוסקופיה דחופה אישרה נוכחות סרטן ערמונית, שנותח. בנוסף, החולה קיבל טיפול כימותרפי (Intravesical Chemotherapy).

למרות שהפסיק ליטול Longdan Xierganwan, שהכיל בזמנו Aristolochic Acid, כימיקל הקשור לנפרופתיה וסרטן ערמונית, הוא פיתח גידולים חוזרים. הישנויות אלו טופלו בכריתה בעזרת ציסטוסקופיה, החולה סירב לציסטקטומיה.

באפריל 2004, החולה עבר ביופסיה כלייתית בה זיהו פיברוזיס אינטרסטיציאלית המתאימה לנפרופתיה של עשבי מרפא סיניים. מאז, המצב הדרדר לאי-ספיקת כליות סופנית וכעת הוא מתכונן לדיאליזה.

כפי שהוזכר, Longdan Xierganwan כבר אינו מכיל Aristolochic Acid, היצרן שינה את ההרכב בשנת 2002 לאחר ש-FDA פירסמו אזהרה אודות ההשפעות הנפרוטוקסיות של המרכיבים. לאחרונה, למעלה מ-100 חולי כליות סינים אירגנו תביעה כנגד היצרן.

מקרה זה מדגיש את חשיבות היסטוריה סביבתית ותזונתית במחלות אורונפרולוגיות ומדגישה את הסכנות של טיפול בעשבי מרפא ללא בקרה.

Lancet 2006;368:338.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה