Bladder cancer

הדמיה פלורסנטית מסייעת באיבחון סרטן שלפוחית השתן (J Urol)

מחקר חדש מעיד כי ציסטוסקופיה פלורסנטית ב-hexaminolevulinate (או HAL) יעילה יותר מהגישה הסטנדרטית המבוצעת באמצעות אור לבן לצורך גילוי סרטן שלפוחית השתן. החוקרים מציינים כי המחקרים הפרה-קליניים ב-HAL הראו יכולת הבחנה גבוהה בין תאים ממאירים בפלורסנציה אדומה לבין התגובה הכחולה של התאים הבריאים.

בכדי להמשיך לחקור את הנושא, השתמשו החוקרים בהדמיית HAL ובציטוסקופיה באור לבן בכדי לבדוק 146 חולים הסובלים מסרטן השלפוחית או חשודים בהימצאותו.

בסך הכל, 96% מכלל הגידולים התגלו בהדמיית ה-HAL, בהשוואה ל-77% שהתגלו בשימוש בציטוסקופיה קונבנציונאלית. ההבדל בלט במיוחד במקרים של דיספלסיה (כ-93% לעומת 48%), במקרים של קרצינומה in situ (כ-95% לעומת 68%) ובמקרים של גידולים פפילריים שטחיים (כ-96% לעומת 85%).

החוקרים טוענים כי בשל יכולת הגילוי המשופרת, הומלץ על ביצוע פרוצדורות נוספות לאחר הניתוח ב-15 חולים ועל מתן טיפול נרחב יותר במסגרת הניתוח ב-10 חולים אחרים. בסך הכל, קיבלו 17% מהחולים טיפול מתאים יותר בעקבות השימוש ב-HAL, וכאשר החולים ללא גידול לא נכללו באנליזה, עלה ערך זה ל-22%.

החוקרים מסכמים כי פרט לשיפור יכולת הגילוי של פגעים ושל גידולים, מתאפיינת הפרוצדורה בפרופיל בטיחות מעולה ויכולה להתווסף בקלות לציטוסקופיה הסטנדרטית ללא הסתכנות בהופעת סיבוכים.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה