Bladder cancer

בדיקה פרוטאומית עשויה לשפר איבחון סרטן שלפוחית השתן (JAMA)

בדיקה פרוטאומית המספקת תוצאות באותו היום עשויה לשפר זיהוי סרטן שלפוחית השתן בשילוב עם ציסטוסקופיה, על פי דיווח בגיליון פברואר של Journal of the American Medical Association.

הבדיקה, המודדת חלבון מטריקס גרעיני NMP22, עשויה להיות תוספת יעילה לציסטוסקופיה לאיבחון סרטן שלפוחית השתן, אומר ד”ר ברטון גרוסמן ממרכז אנדרסון לסרטן ביוסטון ושותפיו. מחקרים באוכלוסיות חולים שונות הכרחיים להגדרה נוספת של תפקיד בדיקה זו בחולים עם גורמי סיכון וסימפטומים אפשריים של סרטן שלפוחית השתן.

הממצאים מבוססים עם מחקר של 1331 נבדקים עם סימפטומים או היסטוריה רפואית המעלים את הסיכון לסרטן השלפוחית. לפני הציסטוסקופיה, כל נבדק נתן בדיקת שתן שנבדקה לציטולוגיה ו-NMP22.

79 נבדקים אובחנו עם סרטן שלפוחית השתן, מדווחים החוקרים. שימוש בציסטוסקופיה עם ביופסיה כסטנדרט ייחוס, בדיקת NMP22 נתנה רגישות של 55.7% לזיהוי סרטן, בעוד שציטולוגיה נתנה רגישות של 15.8%. לעומת זאת, הספציפיות של הבדיקה הראשונה היתה נמוכה מזו של השניה — 85.7% לעומת 99.2%.

בדיקת NMP22 הראתה בנוסף 4 ממאירויות שלא נראו בתחילה בציסטוסקופיה, 3 מהם היו חודרניות לשריר.

החוקרים הסיקו כי בדיקת NMP22 הינה כלי עזר יעיל בהערכת מטופלים בסיכון לסרטן שלפוחית השתן וכי היא מזהה מספר ממאירויות שמפוספסות ע”י ציסטוסקופיה ראשונית.

JAMA 2005;293:810-816

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה