Bacterial infections

ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי סבוריאה דרמטיטיס (Seborrheic Dermatitis) פוגעת בכ-4% מכלל האוכלוסייה, עם הבדלים משמעותיים בין קבוצות גיל, אוכלוסיות ואזורים שונים, עם שכיחות גבוהה יותר במבוגרים לעומת ילדים.

החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכללה 121 מחקרים עם למעלה מ-1.2 מיליון מטופלים עם אבחנה של סבוריאה דרמטיטיס על-ידי רופא. המחקרים שנכללו בסקירה הנרחבת כללו נתונים מתשע מדינות, רובם היו מהודו (18 מחקרים), טורקיה (13 מחקרים) וארצות הברית (8 מחקרים).

התוצא העיקרי היה שיעורי ההימצאות של סבוריאה דרמטיטיס.

מהנתונים עולה כי שיעורי ההימצאות הכוללים של סבוריאה דרמטיטיס עמדו על 4.38%, עם שיעורי הימצאות של 4.08% במחקרים קליניים ו-4.71% במחקרים שנערכו באוכלוסייה הכללית.

שיעורי הימצאות סבוריאה דרמטיטיס היו גבוהים יותר במבוגרים (5.64%) לעומת ילדים (3.7%) ויילודים (0.23%).

החוקרים מדווחים על שונות משמעותית בין מדינות, כאשר בדרום אפריקה תועדו שיעורי ההימצאות הגבוהים ביותר (8.82%), לאחריה ארצות הברית (5.86%) וטורקיה (3.74%), כאשר בהודו תועדו שיעורי ההימצאות הנמוכים ביותר (2.62%).

ממצאי הסקירה מעידים כי שיעורי ההימצאות במטה-אנליזה הנוכחית היו גבוהים יותר לעומת הערכות עולמיות קודמות, עם הבדלים ניכרים בין אזורים גאוגרפיים ומאפיינים סוציו-דמוגרפיים, עדות להשפעה האפשרית של גורמים סביבתיים והבדלים תרבותיים.

JAMA Dermatology, July 3, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה