Bacterial infections

טיפול כימותרפי בתוך שנה מניתוח החלפת מפרק מלווה בסיכון מוגבר לזיהום של המפרק (Arch Orthop Trauma Surg)

טיפול כימותרפי בתוך שנה אחת מניתוח החלפה מלאה של מפרק מלווה בסיכון מוגבר לזיהום סביב המפרק התותב, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Archives of Orthopedic and Trauma Surgery.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כימותרפיה מדכאת את מערכת החיסון ולכן מעלה את הסיכון של החולים להתפתחות זיהומים. כעת הם ביקשו לבחון את הנתונים אודות 17,026 חולים בארצות הברית אשר קיבלו טיפול כימותרפי בתוך שנה מניתוח החלפה מלאה של מפרק ברך (8,558 חולים), ירך (6,707 חולים), או כתף (1,761 חולים) בין השנים 2010 ו-2022. הם גם בחנו את הנתונים ממדגמים תואמים של חולים שעברו את אותן פרוצדורות ללא כימותרפיה לאחר-ניתוח.

מהנתונים עולה כי בקרב חולים שקיבלו טיפול כימותרפי לאחר-ניתוח תועד סיכון מוגבר משמעותית לזיהום סביב שתל מפרק במספר נקודות זמן לאורך המעקב, בהשוואה לביקורות.

בחולים לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך שקיבלו טיפול כימותרפי לאחר הניתוח תועד סיכון מוגבר משמעותית לזיהום סביב המפרק לאחר שנתיים (יחס סיכויים של 1.59), לאחר שלוש שנים (יחס סיכויים של 1.57) ולאחר ארבע שנים (יחס סיכויים של 1.40), בהשוואה לחולים שלא קיבלו טיפול כימותרפי לאחר-ניתוח. בקרב חולים לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך שקיבלו טיפול כימותרפי תועדו שיעורים הרבה יותר גבוהים של זיהום סביב המפרק לאחר שנתיים (יחס סיכויים של 2.27), שלוש שנים (יחס סיכויים של 2.32) וארבע שנים (יחס סיכויים של 2.25) לעומת הביקורות. בנוסף, בקרב חולים שעברו ניתוח החלפת כתף וקיבלו טיפול כימותרפי לאחר מכן תועד סיכון גבוה יותר מכפליים לזיהום סביב המפרק לעומת ביקורות (יחס סיכויים של 2.20).

לא זוהו הבדלים משמעותיים בשיעורי ניתוח חוזר מכל-סיבה בין חולים שקיבלו טיפול כימותרפי ובין ביקורות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול כימותרפי לאחר-ניתוח מלווה בסיכון מוגבר לזיהום סביב מפרק לאחר החלפה מלאה של המפרק.

Arch Orthop Trauma Surg, May 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה