Bacterial infections

החיסון של חברת אסטרה-זנקה כנגד קורונה הדגים יעילות של 76% למשך שלושה חודשים לאחר המנה הראשונה (The Lancet)

החיסון כנגד נגיף הקורונה של אוניברסיטת אוקספורד וחברת אסטרה-זנקה הדגים יעילות של 76% כנגד זיהום תסמיני למשך שלושה חודשים לאחר מנה יחידה של החיסון, אשר עולה במידה וחל עיכוב במתן מנת החיסון השניה. הממצאים במאמר פורסמו לפני סיקור עמיתים ותומכים בהחלטה בבריטניה להרחיב את מרווח הזמן בין מנות החיסון ל-12 שבועות. עם זאת, המחקר הנוכחי לא התייחס לחששות בנוגע להעדר נתונים אודות יעילות החיסון בקשישים.

בבריטניה החליטו לחסן כמות רבה ככל הניתן של תושבים בצורה המהירה ביותר ע”י הארכת מרווח הזמן בין מנות החיסון כחלק מהמאבק במגפת הקורונה.

מחברת אסטרה-זנקה נמסר כי הרושם הוא כי מרווח של 8-12 שבועות בין מנות החיסון הוא המרווח המתאים בכל הנוגע ליעילות החיסון, זאת בניגוד לעמדה של חברת פייזר, אשר טענה כי החיסון שלה לא נבחן במרווחי זמן כאלו.

הנתונים הנוכחיים מבוססים על מידע ממחקרים בבריטניה, ברזיל ודרום אפריקה ומעידים כי התגובה החיסונית גדלה עם הארכת מרווח הזמן עד למתן מנת החיסון השניה בקרב מחוסנים בגילאי 18-55 שנים. היעילות של החיסון לאחר מנה יחידה מ-22 עד 90 ימים לאחר החיסון עמדה על 76% ומניתוח הנתונים עלה כי ההגנה לא פחתה במהלך שלושת החודשים הראשונים לאחר מנת החיסון.

החוקרים מדווחים כי יעילות החיסון עמדה על 82.4% עם 12 שבועות ומעלה לאחר מנת החיסון הראשונה, זאת בהשוואה ליעילות של 54.9%באלו שקיבלו את מנת החיסון השניה בתוך שישה שבועות, או מוקדם יותר, ממתן מנת החיסון הראשונה.

המרווח הארוך ביותר בין מנות החיסון באלו בגילאי 56 שנים ומעלה נע בין 6 עד 8 שבועות ולכן אין נתונים אודות יעילות החיסון בנוכחות מרווח של 12 שבועות בין מנות החיסון.

החוקרים מציינים כי אף אחד מבין 12,408 המשתתפים שקיבלו מנה אחת של החיסון לא אושפז בשל COVID-19 לאחר 22 ימים ומעלה ממועד מתן החיסון.

The Lancet, online February 1, 2021

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה