Back pain

האם לאקמול יש תועלת בטיפול בכאבי גב תחתון? (Lancet)

מהמחקר האקראי, מבוקר-פלסבו, הראשון להערכת פראצטמול (אקמול) בחולים עם כאב חד בגב התחתון עולה כי לתרופה אין כל השפעה על מהירות ההחלמה, דרגת הכאב או גורמים רבים אחרים. מהתוצאות עולה כי יש לשקול מחדש את ההמלצה האוניברסאלית לטיפול קו-ראשון באקמול במקרים של כאבי גב תחתון.

ממצאי מחקר PACE (Paracetamol for Low-Back Pain Study) פורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Lancet.

במסגרת המחקר חולקו באקראי כ-1,600 חולים לטיפול ב-Paracetamol במינונים קבועים (שלוש פעמים ביום, מקבילה למינון יומי של 3,990 מ”ג של פראצטמול בכל יום), מינונים לפי הצורך של פראצטמול (מינון מקסימאלי של 4,000 מ”ג פראצטמול ביום), או פלסבו.

התוצא העיקרי היה הזמן עד להחלמה מכאבי גב תחתון, כאשר החלמה הוגדרה כמדד כאב של 0-1 (בסולם של 0-10 נקודות), במשך שבעה ימים רצופים.

חציון הזמן עד להחלמה עמד על 17 ימים עם טיפול סדיר וטיפול לפי הצורך ועל 16 ימים בקבוצת הפלסבו. לא תוארו הבדלים בתוצאים משניים שכללו את עוצמת הכאב, מוגבלות, שינוי בתסמינים ותפקוד, בין שלוש קבוצות המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מספקים עדות באיכות גבוהה לפיה טיפול קבוע או טיפול לפי הצורך באקמול לא הביא להאצה משמעותית של ההחלמה בחולים עם כאבי גב תחתון. בנוסף, לטיפול לא הייתה השפעה על הכאב, מוגבלות, תפקוד, תסמינים גלובאליים, איכות שינה או איכות החיים של החולים.

Lancet. Published online July 24, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה