Back pain

כאבי גב תחתון הינם הגורם המוביל למוגבלות ברחבי העולם (Ann Rheum Dis.)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases מדווחים חוקרים כי כאבי גב תחתון הינם הסיבה המובילה למוגבלות ברחבי העולם, יותר מכל מצב רפואי אחר. לדבריהם, עם העליה בתוחלת החיים של האוכלוסייה, דרושים מחקרים נוספים בהקדם במטרה להבין כיצד ניתן למנוע ולטפל טוב יותר בכאבי גב תחתון.

החוקרים מאוסטרליה ערכו סקירה סיסטמית להערכת שיעורי ההימצאות, היארעות, הפוגה, משך והסיכון לתמותה עקב כאבי גב תחתון. המחקר נערך כחלק ממחקר GBD (Global Burden of Disease).

במהלך המחקר נאספו נתונים אודות 2,566 משתתפים מ-170 מחקרים מ-85 מדינות ו-20 מבין 21 אזורים בעולם שלקחו חלק במחקר GBD בשנת 2010. מבין 291 מצבים שנבחנו במחקר GBD בשנת 2010, כאבי גב תחתון, שהוגדרו ככאבים שנמשכו יממה ומעלה, דורגו במקום הראשון מבחינת שנות חיים עם מוגבלות.

החוקרים חישבו כי שיעורי ההימצאות המתוקנים לגיל של כאבי גב תחתון ברחבי העולם עמדו על 9.4% בשנת 2010, ללא שינוי משמעותי משנת 1990. בגברים תועדו שיעורי הימצאות גבוהים יותר (10.1%, בממוצע), בהשוואה לנשים (8.7%, בממוצע).

במערב אירופה תועדו שיעורי ההימצאות הגבוהים ביותר (ממוצע של 15.0%), לאחריה צפון אפריקה;מזרח תיכון (ממוצע של 14.8%). בקריביים תועדו שיעורי ההימצאות הנמוכים ביותר (ממוצע של 6.5%). באזורים בעלי הכנסה גבוהה בצפון אמריקה תועדו שיעורי הימצאות נמוכים יחסית (7.7% בגברים ונשים).

כאבי גב תחתון הגיעו גם למקום השישי במדדי DALY (Disability-Adjusted Life Years), עם עליה מ-58.2 מיליון בשנת 1990 ל-83.0 מיליון בשנת 2010. העליה באוכלוסיה תרמה ל-30% מהעלייה בהיקף של 43% במדדי DALY בין השנים 1990 ו-2010, בעוד שגיל מתקדם היה אחראי ל-13% הנותרים.

החוקרים כותבים כי תהליך הערכת הנטל העולמי של כאבי גב תחתון היה נרחב וארך קרוב לשש שנים. מהתוצאות עולה כי השכיחות והנטל הכרוך בכאבי גב תחתון הם גבוהים מאוד ברחבי העולם.

מהנתונים עולה כי דרושים מחקרים נוספים בנושא המהלך הטבעי של כאבי גב תחתון. עם העליה בגודל האוכלוסייה ובתוחלת החיים של האוכלוסייה באזורים בעלי הכנסה נמוכה ובינונית, הנטל האדיר של כאבי גב תחתון באזורים אלו צפוי לעלות משמעותית במהלך העשורים הבאים.

Ann Rheum Dis. Published online January 30 and March 24, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה