Back pain

התועלת של נוגדי-חרדה כתוספת לטיפול במורפין להקלה על כאבי גב תחתון (Spine)

במאמר שפורסם בכתב העת Spine מדווחים חוקרים כי טיפול תוך-ורידי במשלב Morphine-Promethazine להקלה על כאב וחרדה על-רקע כאב חד בגב תחתון אינו עדיף על טיפול תוך-ורידי במורפין בלבד ומביא להארכה משמעותית של משך השהות בחדר המיון.

החוקרים ערכו מחקר פרוספקטיבי ואקראי, להערכת הערך המוסף של Promethazine כטיפול נוגד-חרדה, בשילוב עם שיכוך כאבים עם מורפין להקלה על כאבי גב תחתון חדים, בהשוואה לטיפול במורפין בלבד.

מדגם המחקר כלל 59 מבוגרים, שטופלו בחדרי מיון בשל כאבי גב תחתון חמורים (מדד VAS של 70 מ”מ ומעלה). המשתתפים חולקו באקראי, כאשר 30 חולים טופלו בעירוי איטי של מורפין דרך הוריד (0.1 מ”ג לק”ג) ו-29 חולים טופלו במורפין עם Promethazine במינון 25 מ”ג. החוקרים עקבו אחר רמות החרדה והכאב באמצעות מדד VAS לפני ואחרי הטיפול.

לאחר טיפול במשככי כאבים דירוג הכאב ע”י החולים ירד ב-43 מ”מ בקבוצת המטופלים במורפין וב-39 מ”מ בקבוצת הטיפול המשולב ב-Morphine/Promethazine (P=0.26). בדומה, מדדי החרדה ירדו ב-19 מ”מ עם טיפול במורפין בלבד וב-13 מ”מ עם טיפול משולב (p=0.37). משך השהות הממוצע בחדר המיון היה ארוך ב-78 דקות עם הטיפול המשולב (p=0.01), לאור ההשפעה המטשטשת של Promethazine. שביעות הרצון של החולים ופרופיל תופעות הלוואי היו דומים בשתי הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור נתוני המחקר, אין מקום לטיפול ב-Promethazine להקלה על כאבי גב תחתון במבוגרים בחדרי מיון.

Spine. 2014;39(1):17-22

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה