Back pain

השוואה בין ניתוח דיסק עמוד שדרה בשתי רמות וניתוח איחוי להפחתת שיעור ניתוחים חוזרים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Congress of Neurological Surgeons)

בחולים עם ניוון של דיסק עמוד השדרה הצווארי בשתי רמות, תועדו תוצאות טובות יותר במונחים של ניתוחים משניים עתידיים, כאשר נערך ניתוח להחלפת הדיסק במקום איחוי. החוקרים מצאו כי התוצאות הן הרבה יותר טובות, וכך מדווחים במהלך כנס ה-Congress of Neurological Surgeons לשנת 2013.

הטיפול המסורתי למחלה של דיסק צווארי כולל איחוי של הדיסקים המעורבים. הבעיה עם איחוי עמוד השדרה היא אובדן טווח תנועה של עמוד השדרה הצווארי ושחיקה של הדיסקים מעל ומתחת, כך שנדרש איחוי נוסף. החלפת דיסק נועדה לספק יותר ניידות וגישה זו זמינה באירופה מזה למעלה מעשר שנים, כאשר בארצות הברית אושרה לראשונה בשנת 2004.

במסגרת המחקר הנוכחי חולקו 575 חולים עם מחלה ניוונית של הדיסק הצווארי לארבע קבוצות: 164 חולים עברו החלפה של דיסק בגובה יחיד עם שתל Mobi-C, 81 עברו ACDF (Anterior Cervical Discectomy and Fusion) בגובה יחיד, 225 עברו החלפת דיסק בשני גבהים ו-105 עברו ACDF בשני גבהים.

לאחר שנתיים, שיעור גבוה יותר של חולים לאחר איחוי נדרשו לניתוח נוסף, בהשוואה לאלו שעברו החלפת דיסק. ההבדל היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים עקבו אחר החולים למשך שנתיים נוספות וזיהו דפוס דומה, עם שיעור נמוך יותר של ניתוחים משניים בקרב חולים שעברו החלפת דיסק. התוצאות לאחר ארבע שנים היו טובות אף יותר.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Congress of Neurological Surgeons

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה