Back pain

מה בין כאבי גב תחתון ובין כף רגל שטוחה? (Rheumatology)

בנשים ההולכות עם כף רגל שטוחה תועדה עליה של למעלה מ-50% בסיכון לכאבי גב תחתון, בהשוואה לאלו עם קשת גבוהה או כף רגל תקינה, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Rheumatology. המסר העיקרי העולה מהמחקר הוא כי בנשים עם כאבי גב תחתון, ייתכן כי הגורם אינו רק בגב.

מבין 1,930 נשים וגברים שגויסו למחקר, קשר בין רגל שטוחה ובין כאבי גב תחתון תועד בנשים בלבד. במסגרת המחקר , החוקרים מדדו את הקשת של כל נבדק בזמן עמידה ולאחר מכן כולם הלכו על מזרון עם חיישנים במטרה למדוד את הלחץ מהעקב לקצה כף הרגל בזמן הליכה. מדובר בשיטה מבטיחה ויש לבחון את התוקף שלה אל מול אמצעים אחרים להערכת מדדים בזמן תנועה.

הנשים במחקר היו בשנות השישים לחייהן, כאשר בממוצע, כ-38% דיווחו על כאבי גב תחתון.

מומחים בתחום טוענים כי על מחקרים בעתיד לעקוב אחר משתתפים עם מבנה קשתות שונה, במטרה לאשר את ממצאי המחקר הנוכחי. על החוקרים לקבוע איזו השפעה, אם בכלל, יש להתערבויות אורתופדיות שונות בנשים המפתחות כאבי גב. לדוגמא, ידוע כי הצבת גבס על כף הרגל לאחר ניתוח, עשויה להוביל לכאבי גב תחתון, מאחר שהדבר יוצר פיזור כוחות לא-סימטרי על הגב.

עמידה והליכה כוללים ניצול שונה של כף הרגל והרושם הוא כי הערכת מבנה כף הרגל עשויה לסייע בהערכת חולים המתלוננים על כאבי גב תחתון.

אחת הדרכים הפשוטות לחזק את שרירי כף הרגל כוללת הנחת מגבת על משטח ישר ולאחר מכן כיפוף האצבעות יחד במטרה להרים את המגבת ולהחזיר אותה לרצפה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים אלו מציעים כי תפקוד כף הרגל עשוי לתרום לתסמיני כאבי גב תחתון בנשים. התערבויות לשינוי תפקוד כף הרגל עשויות לפיכך לסייע במניעה וטיפול בכאבי גב תחתון.

Rheumatology 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה