Back pain

פעילות גופנית להקלה על כאבי גב תחתון (מתוך כנס NAMS)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-North American Spine Society, עולה כי ככל שאדם שמן יותר, כך עולה הסיכון לכאבי גב תחתון, אך ייתכן וניתן להפחית את הסיכון באמצעות פעילות גופנית בהיקף מתון.

מדובר במחקר הגדול ביותר הקושר בין משקל ופעילות גופנית ובין אחד המצבים הנפוצים ביותר באמריקאים ואחד המחקרים הגדולים להערכת השימוש במדדים אובייקטיביים להערכת כאבי גב.

החוקרים בחנו נתונים אודות כ-6,700 משתתפים בסקר National Health and Nutrition Examination Survey. הם מצאו כי באלו בעלי משקל תקין, שהוגדר כמדד מסת גוף של 20-25, הסיכון לכאב גב תחתון עמד על 2.9%. באלו בעלי עודף משקל (מדד מסת גוף של 26-30) , הסיכון לכאבי גב תחתון עמד על 5.2%. באלו שסבלו מהשמנת-יתר (מדד מסת גוף של 31-15) הסיכון עלה ל-7.7% ובאלו עם השמנת-יתר חולנית (מדד מסת גוף של 36 ומעלה) הסיכון עמד על 11.6%.

החוקרים מצאו כי הן מדד מסת גוף והן חוסר פעילות גופנית הינם גורמי סיכון בלתי-תלויים לכאבי גב תחתון. ייתכן כי החדשות הטובות ביותר העולות מהמחקר נוגעות לתועלת הרבה בעקבות מספר שינויים מתונים בפעילות גופנית.

החוקרים זיהו דרכים שונות להביא לשיפור הנ”ל:

·         האדם הטיפוסי עם עודף משקל מעלה את כמות הפעילות הגופנית המתונה, דוגמת הליכה מהירה, רכיבה על אופניים, או גינון כללי, בפחות מ-20 דקות ביום, עשוי להפחית את הסיכון לכאבי גב בהיקף של 32%.

·         באנשים עם מדד מסת גוף של 36 ומעלה, משך הזמן הממוצע שמבלים במהלך פעילות מתונה עמד על 1.3 דקות. עם זאת, ע”י העלאת משך הזמן בדקה אחת, הסיכון לכאבי גב צנח ב-38%.

מומחים בתחום מאמינים כי הגברת הפעילות הגופנית, העשויה להיות פשוטה כמו ביצוע עבודות בית או הליכה בשכונה, עשויה לסייע בהפחתת שכיחות כאבי גב תחתון.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-North American Spine Society

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה