Back pain

גורמים המנבאים הופעת כאבי גב תחתון בצעירים (Spine J)

במאמר שפורסם בכתב העת The Spine Journal ביקשו חוקרים לזהות גורמים שונים המנבאים התפתחות כאבי גב תחתון בצעירים. מהתוצאות עולה כי

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ממחקרים קודמים עלו ממצאים סותרים באשר לקשר בין כושר גופני ירוד וכאבי גב תחתון. כעת הם ביקשו לבחון את הקשר המנבא של מספר גורמי סיכון אינטרינזיים בצעירים להתפתחות כאבי גב תחתון, עם דגש על הכושר הגופני.

המחקר הפרוספקטיבי כלל גברים מפינלנד, מדינה בה קיים חוק גיוס חובה לגברים ו-90% מהגברים הצעירים מתגייסים לשירות. יעד המחקר היה שיעורי היארעות כאבי גב תחתון והישנות כאבי גב תחתון שהובילו לפניה למרפאה במהלך שישה חודשי אימון צבאיים.

החוקרים עקבו אחר ארבעה מדגמים עוקבים של גברים בגילאי 18-28 שנים (982 משתתפים) למשך שישה חודשים ומצאו כי ההיארעות המצטברת של כאבי גב תחתון עמדה על 16%, עם שיעורי היארעות של 1.2 ל-1000 ימי-מטופל. גורמי סיכון לכאבי גב תחתון כללו רמת השכלה נמוכה (יחס סיכון של 1.6), סיבולת שרירי גו ויכולת גופנית ירודה בתחילת המחקר. גורם הסיכון הבולט ביותר היה הפרעה משולבת בסבולת שרירי הגו במבחני כפיפות בטן ושכיבות שמיכה (יחס סיכון של 2.8).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהמחקר עולה כי בגברים צעירם עם רמת השכלה נמוכה וכושר גופני ירוד, הן ברמת תפקוד השרירים והן ביכולת האירובית, קיים סיכון מוגבר לכאבי גב תחתון.

Spine J. 2012 Jan 31.

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה