Back pain

בדיקות נוגדני אנטי CCP ואנטי Sa ברות השוואה באבחון RA (מתוך The Journal of Rheumatology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של The Journal of Rheumatology, עולה כי בדיקות נוגדני אנטי CCP (cyclic citrullinated peptide) ואנטי Sa הם בעלי ערך דיאגנוסטי דומה ב-RA (rheumatoid arthritis), אך בדיקת אנטי CCP יותר רגישה.

מחקרים הצביעו על כך שנוגדני אנטי Sa היו קשורים לנזק מפרקי יותר מהיר ויותר חמור. על כן החוקרים השוו את הערך הדיאגנוסטי של שתי בדיקות אלה בחולים המטופלים כחולי חוץ במרפאה בשל מחלות רקמת חיבור וספונדילוארתריטיס.

במחקר השתתפו 250 חולים, ל-87 (34.8%) מהם היה RA. לשאר הייתה מחלת רקמת חיבור אחרת כולל פולימיאלגיה ראומטיקה.

נוגדני אנטי CCP נמצאו ב-63 נבדקים מתוך חולי RA וב-9 נבדקים מתוך החולים עם המחלות האחרות. נוגדני אנטי Sa נמצאו ב-38 מתוך חולי RA וב-6 מהחולים עם המחלות האחרות.

החוקרים ציינו כי שילוב של שתי הבדיקות העלה את הרגישות של אבחון RA. 32% מחולי RA היו חיובים לנוגדני אנטי CCP וגם לנוגדני אנטי Sa, אך ליותר ממחצית היו קיום רק של נוגדני אנטי CCP או נוגדני אנטי Sa.

החוקרים סיכמו כי הערך הדיאגנוסטי של שתי השיטות דומה, למרות שבדיקת נוגדני אנטי CCP יותר רגישה מבדיקת נוגדני אנטי Sa (72.4% מול 43.6%). בדיקת וחיפוש נוגדני אנטי Sa יכול להיות יעיל כשנוגדני אנטי CCP הם שליליים ויש חשד ב-RA.

J Rheumatol 2006;33:1476-1481 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה