Asthma

PRD* המשטר הטיפולי המועדף בחולי אסתמה קלה ובינונית עד חמורה

מחקר חדש מצא כי משטרי טיפול המכילים Fluticasone Furoat (FF) מאפשרים הגנה ממושכת יותר על דרכי הנשימה והשפעה סיסטמית נמוכה יותר, בהשוואה למשטרים המכילים של (BUD)Budesonide, במיוחד במצבים של היענות נמוכה לטיפול, ככל הנראה הודות לאפיניות הגבוהה לרצפטורים הגלוקוקורטיקואידים ולמשך הפעולה הארוך של FF.

מחקר חדש מצא כי משטרי טיפול המכילים FF (רלבר), מאפשרים הגנה ממושכת יותר על דרכי הנשימה בהשוואה למשטרים המכילים BUD (סימביקורט), במיוחד במצבים של היענות נמוכה לטיפול, וזאת ככל הנראה הודות למשך הפעולה הארוך והאפיניות הגבוהה לרצפטורים הגלוקוקורטיקואידים של FF. ההבדל בולט עוד יותר כאשר משווים את משטרי הטיפול במינון של ICS קבוע לעומת משטרי הטיפול של ICS  הניתנים לפי הצורך (as needed) במטופלים עם אסתמה קלה.

השימוש במשאפים המכילים סטרואידים (ICS – Inhaled corticosteroid) הוא ליבת הטיפול במחלת האסתמה, אשר מפחית את הדלקת בדרכי הנשימה ומקנה הגנה על הסימפונות. אי הקפדה על הטיפול עלול להוביל לעיתים קרובות להחמרה בסימפטומים ולתוצאות קליניות לא טובות.

מטרת המחקר הייתה לבחון את ההגנה על דרכי הנשימה ומידת ההשפעה הסיסטמית במשטר של טיפול יומי קבוע, PRD,  ב- FF וב- BUD באסתמה קלה ובינונית עד חמורה, ברמות היענות שונות, ובאסתמה קלה במשטר טיפול לפי הצורך (as-needed) ב- BUD/formoterol .

המחקר הנוכחי כלל שתי סקירות ספרות נרחבות ב-PubMed וב-Cochrane. הסקירה הראשונה נערכה לפי קריטריונים שהוגדרו מראש, עבור מאמרים שפורסמו בין 1 בינואר 2000 ל-27 באפריל 2021 והכילו את המושג Fluticasone Furoat. חיפוש נוסף נערך אחר מאמרים שהכילו את המושג Fluticasone Furoat ופורסמו בין ה-27 באפריל 2021 ל-3 במרץ 2022. נתונים להוצאה כללו מטופלים עם מחלות נוספות בדרכי הנשימה כגון COPD, מטופלים עם אסתמה חמורה בלבד ועוד.

סך הכל, במסגרת המחקר נכללו 136 מאמרים מספריות PubMed ו-Cochrane. הסקירה הנרחבת הוכיחה כי טיפול ב-Fluticasone Furoat סיפק הגנה ממושכת יותר על דרכי הנשימה והביא לפעילות מערכתית נמוכה יותר מאשר טיפול ב-Budesonide.

 

לסיכום, היתרונות של FF  שהודגמו במחקר זה עשויים להיות שימושיים במיוחד בעולם האמיתי שבו רווחת ההיענות הנמוכה לטיפול.

*PRD= Proactive regular dosing- טיפול במינון קבוע של סטרואיד בשאיפה

https://presentations.gsk.com/posters/5922/ 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה