Asthma

הרגלי התעסוקה עשויים להשפיע על הסיכון לזיהומים נשימתיים במבוגרים עם אבחנה חדשה של אסתמה (BMC Pulm Med)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Pulmonary Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי להרגלי התעסוקה עשויה להיות השפעה על הסיכון לזיהומים נשימתיים במבוגרים עם אבחנה חדשה של אסתמה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סביבת העבודה הינה אזור בעל פוטנציאל להתפשטות זיהומים נשימתיים. השערת המחקר הייתה כי מקצועות מסוימים מעלים את הסיכון לזיהומים נשימתיים בקרב מבוגרים עם אסתמה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשוות את הופעת זיהומים נשימתיים בין מקצועות שונים במבוגרים עם אבחנה חדשה של אסתמה.

מדגם המחקר כלל 492 מבוגרים בגילאי העמידה עם אבחנה חדשה של אסתמה, אשר התגוררו בדרום פינלנד במהלך מחקר Finnish Environment and Asthma Study. החוקרים בחנו את הקשר בין המקצוע בעת אבחנה של אסתמה ובין הופעת זיהומים בדרכי נשימה עליונות ותחתונות במהלך 12 החודשים האחרונים. הם השלימו ניתוח סטטיסטי להערכת היקף הסיכון תוך תקנון לגיל, מגדר והרגלי עישון והשוו את הסיכון אל מול אלו שעבדו כפקידים ואנשי מנהלה.

מהתוצאות עולה כי המספר הממוצע של אירועי התקררות באוכלוסיית המחקר עמד על 1.85 (רווח בר-סמך 95% של 1.70-2.00) זיהומים במהלך 12 החודשים האחרונים.

מספר מקצועות לוו בסיכון מוגבר לזיהומים נשימתיים, כולל יערנות ומקצועות נלווים (יחס שיעורי היארעות מתוקן של 2.20, רווח בר-סמך 95% של 1.15-4.23) ועובדי בניין וכריה (יחס שיעור היארעות מתוקן של 1.67, רווח בר-סמך 95% של 1.14-2.44).

הסיכון לזיהומים בדרכי נשימה תחתונות היה גבוה יותר בקרב אלו שעבדו עם זכוכית, קרמיקה ומינרלים (סיכון יחסי מתוקן של 3.82, רווח בר-סמך 95% של 2.54-5.74), באלו שעברו עם פרווה ועור (סיכון יחסי מתוקן של 2.06, רווח בר-סמך 95% של 1.01-4.20) ועובדי מתכת (סיכון יחסי מתוקן של 1.80, רווח בר-סמך 95% של 1.04-3.10).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מספקים עדויות להשפעה האפשרית של מקצועות מסוימים על הסיכון לזיהומים נשימתיים במבוגרים עם אסתמה.

BMC Pulm Med, Apr 25, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה