Asthma

מה בין רמות ויטמין D לפני הלידה ובילדות ובין הסיכון לאלרגיה ואסתמה בילדים? (Pediatr Res)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatric Research מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בין רמות ויטמין D בילדים לפני גיל בית-ספר ובין סיכויים נמוכים יותר לאקזמה אטופית בגיל ילדות וכי רמות הוויטמין D בדם האם והילד עשויות להפחית את שיעורי היארעות הופעה מאוחרת של צפצופים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסר וימין D בגיל צעיר עלול לפגוע בהתפתחות מערכת החיסון ולתרום להתפתחות אלרגיה ואסתמה. מחקרים פרוספקטיביים קודמים הצביעו על תוצאות סותרות ומטרתם במחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין רמות ויטמין D באם ובילד ובין תסמיני אלרגיה ואסתמה לאורך הילדות.

רמות 25-Hydroxivitamin D3 (25(OH)D3) נמדדו בדם של 2,525 נשים הרות ו-803 ילדים. מידע אודות תסמיני אלרגיה ואסתמה נאסף משאלונים חוזרים בגילאי 1-9 שנים.

מהנתונים עולה כי ב-19% מהאימהות ו-24% מהילדים תועד חסר ויטמין D (רמות נמוכות מ-20 ננוגרם/מ”ל). רמות גבהות יותר של ויטמין D בילדים בגיל 4 שנים לוו בסיכויים נמוכים יותר לאקזמה אטופית בגילאי 4-9 שנים (יחס סיכויים מתוקן של 0.90, רווח בר-סמך 95% של 0.84-0.97 לכל 5 ננוגרם/מ”ל). רמות ויטמין D גבוהות יותר בדם האם או הילד לוו בשיעורי הימצאות נמוכים יותר של הופעה מאוחרת של צפצופים, עם מובהקות סטטיסטית גבולית.

ממצאי המחקר מעידים כי רמות גבוהות יותר של ויטמין D בילדים בגיל 4 שנים מלווה בסיכוי מופחת לאקזמה אטופית עד גיל 9 שנים. עוד נמצא כי רמות גבוהות יותר של ויטמין D בדם האם והילד הפחיתו את שיעורי הופעה מאוחרת של צפצופים. למרות שדרושים מחקרים נוספים, מהנתונים עולה כי רמות ויטמין D בטווח האופטימאלי בגיל צעיר עשויות לסייע במניעת אקזמה אטופית.

Pediatr Res, Sep 3, 2022

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה