Asthma

טיפול פרוביוטי אינו מונע זיהומים בדרכי נשימה עליונות בחולי אסתמה (Ann Fam Med)

טיפול פרוביוטי יומי אינו מפחית היקף מרשמים לטיפול אנטיביוטי במהלך חודשי החורף לטיפול בזיהומים בדרכי הנשימה בחולי אסתמה, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי-מבוקר, שפורסמו בכתב העת Annals of Family Medicine.

החוקרים השלימו את המחקר במטרה לבחון אם המלצה לטיפול פרוביוטי כחלק מהמלצות השגרה להפחתת זיהומים במהלך החורף, עשויה להפחית שיעור מרשמים לטיפול אנטיביוטי בילדים גדולים ומבוגרים עם אסתמה במרפאה ראשונית.

כל חולי אסתמה בבריטניה מוזמנים לקבלת חיסון שנתי כנגד שפעת. במחקר חולקו באקראי חולים לקבלת עלון עם המלצה סטנדרטית להפחתת זיהומים בדרכי נשימה והתלקחויות אסתמה (650 חולים, קבוצת ביקורת) או עלון עם המלצה נוספת לנטילת קפסולה פרוביוטית כל יום בין אוקטובר עד מרץ (652 חולים, קבוצת התערבות).

המשתתפים במחקר היו כולם בגילאי 5 שנים ומעלה מאחר ואבחנת אסתמה אינה מהימנה בגיל צעיר יותר.

בסיכומו של דבר, לא נמצא הבדל בין הקבוצות בשיעור המרשמים לטיפול אנטיביוטי בניתוח לפי כוונה לטפל (יחס סיכויים של 1.04). בדומה, לא תועד הבדל כאשר החוקרים הגבילו את ניתוח הנתונים למשתתפים בקבוצת טיפול פרוביוטי שנטלו טיפול למשך לפחות חודשיים (יחס סיכויים מתוקן של 1.08) או ארבעה חודשים ומעלה (יחס סיכויים מתוקן של 1.04).

לא תועדו גם הבדלים בתוצאים המשניים של המחקר (טיפול אנטיביוטי כלשהו, טיפול אנטיביוטי לזיהום בדרכי נשימה עליונות, או מחלה בדרכי נשימה עליונות, מספר מחזורי טיפול אנטיביוטי, אך עלות כוללת של טיפול אנטיביוטי).

החוקרים כותבים כי למרות שרק 20% מהמשתתפים מילאו אחר ההמלצה בעלון לטיפול פרוביוטי, הם לא מצאו עדות לכך שטיפול פרוביוטי השפיע על התוצאות.

Ann Fam Med. 2016;14:422-430

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה