Asthma

שכיחות מוגברת של אסתמה בנשים שמנות (מתוך דו”ח ה-CDC)

בנשים שמנות שכיחות מוגברת של אסתמה, בהשוואה  לנשים רזות יותר, כך עולה מנתונים חדשים מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention).

המומחים מסבירים כי מספר מחקרים מצאו כי בקרב מבוגרים, השמנה מלווה בסיכון מוגבר לאבחנת אסתמה, עם שכיחות גבוהה יותר של ניצול שירותי בריאות על-רקע אסתמה והיקף וחומרת תסמינים גדול יותר.

כעת הם התבססו על נתוני סקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) להערכת שכיחות אסתמה לפי משקל הגוף בקרב מבוגרים בארצות הברית בגילאי 20 שנים ומעלה. בתקופה שבין 2011-2014, שיעורי הימצאות אסתמה עמדו על 8.8% מהמבוגרים. השכיחות הייתה גבוהה יותר במבוגרים שמנים (11.1%), בהשוואה למבוגרים בעלי משקל תקין (7.1%) ואלו בעלי עודף משקל (7.8%).

דפוס זה היה עקבי בכל הקבוצות הדמוגרפיות, למעט גברים, בהם לא תוארו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשכיחות אסתמה לפי משקל הגוף.

אסתמה הייתה נפוצה יותר בנשים שמנות (14.6%), בהשוואה לנשים בעלות משקל תקין (7.9%) ונשים בעלות עודף משקל (9.1%). בקרב גברים, שיעורי הימצאות אסתמה עמדו על 7.1%, 6.7% ו-6.1% באלו עם השמנת-יתר, עודף-משקל ומשקל תקין, בהתאמה.

בכל קבוצות הגיל בבגרות, שיעורי הימצאות אסתמה היו גבוהים יותר משמעותית בקרב מבוגרים שמנים, בהשוואה לאלו בקבוצות משקל נמוך יותר. עם זאת, זוהתה מגמת עליה בשכיחות אסתמה עם העליה במשקל, שהייתה בולטת במיוחד באלו בגילאי 60 שנים ומעלה.

CDC. NCHS Data Brief. Published online March 16, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה