Asthma

מחקר של הקולג’ המלכותי ב-UK קושר חשיפה לזיהום אוויר לכ-40 אלף מקרי מוות בשנה באנגליה (Asthma UK )

מחקר חדש שנערך באנגליה קושר כ-40 אלף מקרי מוות בשנה לזיהום אוויר. המחקר, שנקרא “‘Every breath we take: the lifelong impact of air pollution’“, מקורו בחוקרים מהקולג’ המלכותי לרופאים ומהקולג’ המלכותי לרופאי ילדים  ובריאות הילד. הם מצאו כי בכל הגילאים שנבחנו נראית ההשפעה של החשיפה לזיהום אוויר בעליה בסיכון לפתח אסתמה, החמרה של תסמיני אסתמה וכן עליה במקרים של סוכרת, השמנת יתר וסרטן. החוקרים כללו בסקירה גם מצבים של זיהום אוויר ביתי בשל דוודים תקולים, מכשירים מקולקלים, עובש, וגם חשיפה לספריי נגד חרקים ולמטהרי אוויר. 

החוקרים מציינים כי קיימות המלצות לחשיפה המומלצת או המקסימלית לזיהום אוויר. עם זאת, הם טוענים כי למעשה אין סף בטוח לחשיפה לזיהום האוויר, וכי לכל חשיפה, גם נמוכה, סכנות בצידה. לדבריהם, מדובר בגורם סיכון לתמותה ששניתן להמנע ממנו.

הנחיות  שפורסמו ממליצות כי חברות וגורמים מזהמים יהיו אחראים אם בריאות הציבור תפגע, והרגולציה תאכף בצורה הדוקה, כך גם בבדיקות זיהום של רכבים.  בנוסף, הרשויות המקומיות יהיו אחראיות לארגן מעקפי תנועה בכבישים בהם יש עומס תנועה במקרה של זיהום אוויר מקומי חריף, ובמיוחד בקרבת בתי ספר. באופן כללי ממליצים החוקרים לייצר פיקוח טוב יותר אחר זיהום אוויר ולייצר מנגנונים מוצלחים יותר של התראה במקרי זיהום, וכן להגיע להבנה טובה יותר של השפעה של זיהום אוויר ביתי (או פנימי, בבתי הספר או במקומות העבודה).

לציבור, החוקרים ממליצים להמנע מנסיעה ברכבים פרטיים, ומעבר לשימוש בתחבורה ציבורית, הליכה ורכיבה על אופניים. הם מעודדים את הציבור לעבור להשתמש במנגוני חיסכון אנרגיה ביתיים, שמירה על תקינות מערכות הגז והאש, וכמובן, שמירה על ערנות בכל הנוגע לדיווחים אודות איכות האוויר באיזור.

RCP/RCPCH: Every breath we take: the lifelong impact of air pollution

לדיווח במדסקייפ

הערת המערכת: אולי כדאי להזמין את החוקרים בכדי להעריך את השפעת הזיהום העודף בחיפה על תמותה ? בתקווה כמובן שזה יגרום לקבלת החלטות שיובילו לירידה בהיקף הזיהום שם..

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה