Asthma

האם מגורים בעיר גדולה מעלים את הסיכון לאסתמה? (J Allergy Clin Immunol)

במאמר שפורסם במהלך חודש ינואר בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי מגורים בעיר גדולה בלבד אינם משפיעים באופן משמעותי על הסיכון להתפתחות אסתמה בילדים. ממצאים אלו סותרים את ההשערות שהיו נפוצות במשך עשרות שנים.

החוקרים טוענים כי הגורמים החשובים ביותר בחיזוי הסיכון לאסתמה בילדים כוללים עוני, גזע שחור או פורטו-ריקני. ממצאי המחקר מדגישים את השינויים החלים במאפייני אסתמה בילדות ומציעים כי מגורים באזורים עירוניים לבדם אינם מהווים גורם סיכון לאסתמה.

במסגרת המחקר התבססו החוקרים על נתוני סקר ארצי אודות למעלה מ-23,000 ילדים בגילאי 6-17 שנים, בין השנים 2009-2011. הם בחנו את שיעורי אסתמה על-בסיס  נתונים באוכלוסיה כמו גם גורמים דוגמת הכנסה, גזע ומוצא אתני.

לאחר תקנון לגורמים אלו, החוקרים לא מצאו הבדל מובהק סטטיסטית בשיעור אסתמה בין ילדים שהתגוררו בערים גדולות ואלו שהתגוררו באזורים אחרים. במקום זאת, הם מצאו כי בילדים שחורים או ממוצא פורטו-ריקני תועדו שיעורי אסתמה גבוהים יותר (17% ו-20%, בהתאמה, בהשוואה לשיעור של 10% בילדים לבנים, 9% בילדים היספאנים אחרים ו-8% בילדים אסייאתים).

אעפ”י שהמחקר לא בחן את הגורמים לכך, החוקרים מציינים כי מחקרים אחרים הציעו כי גורמים גנטיים וביולוגיים עומדים בבסיס ההבדלים הללו לפי מוצא וגזע.

עוד עולה מהנתונים שונות גיאוגרפית, כאשר 17% מהילדים שהתגוררו בערים צפון-מזרחיות אובחנו עם אסתמה, זאת בהשוואה ל-8% מהילדים שהתגוררו בערים במדינות מערביות.

החוקרים לא בחנו גורמים המשפיעים על חומרת אסתמה, העשויים להיות נפוצים יותר בערים גדולות, ומציינים כי סוגיה זו עשויה להיבחן במחקרים נוספים בעתיד.

J Allergy Clin Immunol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה