Asthma

מה בין חומרת אסתמה ובין רמות וויטמין D? (מתוך Respiratory Research)

בכתב העת Respiratory Research מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי רמות 25(OH)D נמוכות מ-30 ננוגרם למ”ל מופיעות לעיתים קרובות במבוגרים עם אסתמה ובולטות בעיקר בחולים עם אסתמה חמורה ו/או לא-מאוזנת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לוויטמין D השפעות על מערכת החיסון המולדת והנרכשת. בילדים חולי אסתמה קיים קשר בין רמות נמוכות של וויטמין D ובין איזון ירוד של מחלת אסתמה, ירידה בתפקוד הריאתי, עליה בצריכת טיפול תרופתי והתלקחויות של המחלה. אין מידע רב אודות וויטמין D במבוגרים חולי אסתמה או הקשר עם חומרת אסתמה ואיזון המחלה.

החוקרים בחנו מדדים קליניים של איזון אסתמה ורמות 25(OH)D בדם ב-280 מבגרים חולי אסתמה.

מהתוצאות עולה כי ריכוז וויטמין D במבוגרים חולי אסתמה היה נמוך (25.6 ננוגרם למ”ל) ורמות לא-מספקות של הוויטמין או חסר של הוויטמין היו נפוצים (67%). רמות 25(OH)D נקשרו עם חומרת אסתמה ועם איזון המחלה. שכיחות רמות לא-מספקות או חסר של הוויטמין הייתה גבוהה יותר בחולים עם אסתמה חמורה או לא-מאוזנת ונקשרה עם מדדי FEV1 נמוכים יותר (ריכוז וויטמין D נמוך מ-30 ננוגרם למ”ל בהשוואה לרמות של 30 ננוגרם למ”ל ומעלה, P=0.006), ריכוז גבוה יותר של Nitric Oxide (p=0.023) ומדדי מסת גוף גבוהים יותר (p<0.001), כמו גם עם אאזונופיליה בכיח (p=0.005). טיפול פומי בסטרואידים או אאזנופיליה בכיח נקשרו עם עליה של 20% או 40% בסיכון לרמות לא-מספקות או חסר וויטמין D.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשערה לפיה שיפור רמות וויטמין D עשוי לסייע במניעה וטיפול באסתמה.

Respiratory Research. 2013;14(25)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה