Asthma

אופן ניקוי המוצץ משפיע על הופעת אלרגיות בילדים (Pediatrics)

מכניסים את המוצץ של ילדיכם לפה כדי לנקות אותו ‘על הדרך’? אתם עשויים לתרום למניעה של אלרגיות אצלם, כך לפי מחקר חדש שפורסם השבוע ב-Pediatrics .

גירוי של מערכת החיסון באמצעות חשיפה לחיידקים ידידותיים יכול להגן מפני התפתחות של אלרגיה. חיידקים בפה יכולים להיות מועברים לתינוק דרך המוצץ, והחוקרים בחנו האם שיטות של נקיון של המוצץ משפיעות על הסיכון לפתח אלרגיה בצאצא.

החוקרים עקבו אחר עוקבת לידה בת 184 תינוקות שנבדקו לזיהוי של אלרגיות קליניות ורגישות לאלרגנים הנישאים באוויר ובמזון בגילאים 18 חודשים ו-36 חודשים, וכן למופעי הסימפטומים השונים. החוקרים תיעדו את השימוש במוצץ ואת דרכי הניקוי של המוצץ במהלך ראיונות שערכו עם ההורים כשהילדים היו בני שישה חודשים. החוקרים בחנו, באמצעות ניתוח של דוגמית רוק של התינוק בגיל 4 חודשים, את הרכב החיידקים בפה.

החוקרים מצאו כי בילדים שההוריהם ניקו את המוצץ (כשנפל למשל, בסך הכל 65 ילדים) באמצעות מציצה של המוצץ בפיהם, הסבירות להופעה של אסתמה היתה נמוכה יותר (יחס סיכויים –OR של 0.12), וכן של אקזמה (0.37) ורגישות לאלרגנים (0.37) בגיל 18 חודשים , בהשוואה לילדים שהוריהם השתמשו בטכניקות ניקוי אחרות (58 מהילדים). ההגנה היחסית מפני אקזמה נותרה גם בבדיקה בגיל 36 חודשים (סיכון יחסי של 0.51). הרכב החיידקים ברוק היה שונה בין הילדים בשתי הקבוצות. בסך הכל, מצאו החוקרים כי ילדים שנולדו בלידה וגינלית ושהוריהם מצצו את המוצץ כדי לנקותו היו תחת אפקט הגנה נוסף ומצטבר כנגד התפתחות של אקזמה.

החוקרים מסכמים כי הורים שניקו את המוצץ של ילדיהם באמצעות הכנסה שלו לפיהם הורידו את הסיכון לפתח אלרגיה בילדיהם, יתכן ובשל גירוי של מערכת החיסון על ידי חיידקים שעברו לילד מהרוק של ההורה.

לתקציר המחקר

Pediatrics, Published online May 6th, 2013


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה