Asthma

אסתמה במבוגרים והסיכון למחלות לב וכלי דם ואי-ספיקת לב (Am J Epidemiol)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Epidemiology עולה כי אסתמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם מג’וריות, כולל אירועים לבביים ואירועים מוחיים וכן אי-ספיקת לב.

לדברי החוקרים, ידוע כי קיים קשר בין אסתמה ומחלות לב וכלי דם וכעת הם ביקשו לבחון את הקשר של אסתמה עם מחלות לב וכלי דם ואת ההשפעה של מין, מחלות אלרגיות וטיפול תרופתי לאסתמה.

מדגם המחקר כלל כ-203,000 מבוגרים בצפון קליפורניה עם אסתמה וקבוצה מקבילה של משתתפים ללא-אסתמה, שתאמו במין, גיל ומוצא/גזע); שני המדגמים היו במעקב לאירועים קרדיווסקולאריים פטאליים ולא-פטאליים ותמותה מכל-סיבה בתקופה שבין 1 בינואר, 1996 ועד 31 בדצמבר, 2008.

לאחר תקנון לגיל, מין, גזע/מוצא, גורמי סיכון למחלות לב ומחלות אלרגיה, אסתמה לוותה בעליה של פי 1.40 בסיכון למחלת לב כלילית, עליה של פי 1.20 בסיכון למחלות צרברווסקולאריות, עליה של פי 2.14 בסיכון לאי-ספיקת לב ועליה של פי 3.28 בסיכון לתמותה מכל-סיבה. הקשר שזוהה היה בולט יותר בנשים.

מחלות אלרגיות ברקע ניבאו מחלות ל וכלי דם, אך ללא עליה סינרגיסטית בסיכון למחלות לבוכלי דם על-רקע אסתמה. רק בחולים עם אסתמה שנטלו טיפול תרופתי לאסתמה (בפרט אלו שנטלו טיפול פומי בסטרואידים בלבד או כחלק מטיפול משולב) היו בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם.

החוקרים זיהו השפעה של מין ונטילת טיפול תרופתי לאסתמה על הסיכון למחלות לב וכלי דם, אך ללא השפעה לנוכחות מחלות אלרגיה ברקע.

Am J Epidemiol. 2012;176(11):1014-1024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה