Asthma

התקפי אסתמה נפוצים יותר בילדים שמנים (J Allergy Clin Immunol)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת 6 באוגוסט של כתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology עולה כי הפחתת משקל עשויה לסייע במניעת התלקחויות אסתמה בילדים שמנים, לאחר שממצאי המחקר הצביעו על קושי רב באיזון המחלה באוכלוסיה זו של חולי אסתמה.

לדברי החוקרים, מדובר במחקר הראשון שמצא כי גם לאחר התייחסות למוצא ולגורמים סוציאליים, ילדים שמנים נטו לצרוך יותר טיפולים תרופתיים לאיזון אסתמה והפחתת התלקחויות אסתמה, בהשוואה לילדים רזים יותר.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-32,000 ילדים עם אסתמה, כאשר כמחציתם סבלו מעודף משקל (אחוזון BMI לגיל בטווח 85-94%) או השמנת-יתר (אחוזון BMI לגיל של 95% ומעלה).

החוקרים מצאו כי בממוצע, ילדים בעלי משקל תקין נזקקו ל-2.8 טיפולי הצלה במשאפים במהלך שנה, בהשוואה ל-3.1 בילדים שמנים. בילדים השמנים גם השימוש במשאפי סטרואידים היה נפוץ יותר.

הממצאים נותרו על כנם גם לאחר תקנון לערפלנים אפשריים, כולל מין, מוצא, סוכרת ורמת השכלה של ההורים.

החוקרים משערים כי עודף המשקל עשוי להעמיס על הריאות, ולכן ילדים שמנים חשים כי הם זקוקים לטיפול תרופתי נרחב יותר. מדענים מצאו גם כי מטופלים בעלי עודף משקל אינם מגיבים כאחרים לטיפול בסטרואידים, וייתכן כי זהו ההסבר לממצאים החדשים.

החוקרים מסכמים וכתבים כי ישנה חשיבות רבה לשיפור הרגלי התזונה, מניעת השמנה והדגשת חשיבות ירידה במשקל, כחלק מאיזון אסתמה והפחתת הסיכון להתלקחויות בילדים וכן להפחתת היארעות המחלה במבוגרים. עם זאת, מדובר במחקר תצפיתי ולכן דרושים מחקרים נוספים בנושא.

J Allergy Clin Immunol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה