Asthma

החסרונות של עיכוב בפניה לחדר מיון בשל אסתמה (מתוך כנס ה-American Thoracic Society)

חולי אסתמה המתעכבים בפנייתם לחדר מיון נוטים להיות חולים יותר, עם סיכון גבוה יותר לאשפוז כאשר פונים לחדר המיון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכנס מטעם ה-American Thoracic Society.

מדגם המחקר כלל 296 חולים שפנו לשני חדרי מיון בעיר ניו-יורק, שנשאלו אודות משך התסמינים והניסיונות לטיפול-עצמי טרם הפניה לחדר המיון לקבלת טיפול לאסתמה. המשתתפים סווגו לאחת משלוש קבוצות: תסמינים הקיימים במשך יום אחד (22%), 2-5 ימים (44%) ולמעלה מחמישה ימים (34%).

בניגוד לציפיות החוקרים, מהתוצאות עולה כי בחולים עם משך תסמינים ארוך יותר לא תועדה עליה בשכיחות ייעוצים רפואיים בטרם הפניה לחדר המיון (23% לעומת 18%).

החולים שדחו את פנייתם לחדר המיון היו מבוגרים יותר (47 לעומת 42 שנים, P<0.0001), ללא הבדל בשכיחות נטילת טיפול בביתא-אגוניסטים (80% לעומת 77%), אם כי הם ניסו יותר טיפולים תרופתיים אחרים (45% לעומת 32%; p=0.03) או טכניקות אחרות לטיפול עצמי (32% לעומת 19%, p=0.008).

החוקרים מצאו כי למרות שהיה יותר זמן למתן טיפול, חולים אלו לא ביקרו את הרופא המטפל לעיתים תכופות יותר, לא נטלו טיפולים יעילים יותר כנגד התלקחות אסתמה, וכאשר הגיעו לחדר המיון סבלו מתסמינים חמורים יותר עם סבירות גבוהה יותר לאשפוז בבית החולים, ולכן התוצאות בחולים אלו היו פחות טובות.

ממצאי המחקר מדגישים את התועלת של פניה בזמן לחדר המיון במידה והחולים חשים כי יש צורך בכך. השורה התחתונה הינה כי במידה ועל חולים לבוא לחדר מיון , ככל שיפנו מוקדם יותר כך התוצאות יהיו טובות יותר, עם סיכוי גבוה יותר שישוחררו ללא צורך באשפוז לבית החולים.

מתוך כנס ה-American Thoracic Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה