Asthma

זיהום אוויר פוגע בריאות של ילדים (Pediatrics)

חוקרים מטייוואן מדווחים כי זיהום אוויר במהלך השנה עשוי לפגוע בתפקוד הריאתי של ילדים, כאשר לעיתים מדובר בפגיעה דרמטית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ידוע כי אלרגיה עונתית עשויה להחמיר התקפי אסתמה בילדים. כעת הם מצאו כי בימים בהם כמות זיהום האוויר הייתה גבוהה, הקיבולת הריאתית של ילדים בגילאי בית-ספר הייתה נמוכה יותר, זאת ככל הנראה משנית לתהליך דלקתי.

מדגם המחקר כלל 100 ילדים בגילאי בית-ספר, חלקם עם אסתמה או קדחת השחת ואחרים ללא מחלה אלרגית.

החוקרים ערכו בדיקות להערכת התפקוד הריאתי של הילדים אחת לחודש, במהלך שנת לימודים אחת, ואספו נתונים אודות מספר מזהמי אוויר, כולל אוזון וחלקיקים עדינים קטנים.

קיבלת הריאה של ילד בן 10 שנים עומדת בממוצע על 2-3 ליטרים, אך גם עליה מתונה בחלקיקים עדינים באוויר במסגרת המחקר לוותה בירידה של 0.16 ליטר בכמות האוויר שהילדים יכלו לשאוף. השפעה דומה תועדה עם גורמים מזהמים אחרים, גם לאחר תקנון למזהמים אחרים.

החוקרים מדווחים על קורלציה שלילית בין רמות החומר החלקיקי באוויר ביום שלפני הערכת התפקוד הריאתי ובין הקיבולת הריאתית. תועד קשר שלילי בין רמת נבגי פטריות באוויר ובין מדדי Forced Expiratory Vital Capacity ו-FEV1 (Forced Expiratory Volume in 1 second). אוזון לווה בקשר שלילי עם מדדי FEF (Forced Expiratory Flow) של 25%, 50% ו-75% מ-FVC (Forced Vital Capacity), וממוצע הזרימה בנשיפה במהלך החצי האמצעי של FVC.

מהממצאים עולה כי גם ללא שינוי בולט לעין בהתקפי אסתמה או בטיפול התרופתי, חשיפה למזהמים ונבגים עשויה לפגוע בתפקוד הריאות של ילדים.

Pediatrics. Posted online February 21, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה